1 étel 5 módon - Spenót

Megvan az oka annak, hogy Popeye olyan erős lett tőle – a spenót tele van vitaminnal, és ez csak egy ok, hogy miért egyél többet.

Vagy egy olyan gyerek voltál, aki azért evett spenótot, hogy olyan erős legyen, mint Popeye, vagy a válogatósabb, aki a kutyával etette meg, amikor anyu éppen nem figyelt. Bárhogy is, nincs ok arra, hogy most is elkerüld. Bár nem túl magas a makrotápanyag (fehérje, szénhidrát és zsír) tartalma, a spenót egy táplálkozási szuperhős. Elég csak egy fél levél, és kipipáltad a napi K1-vitamin szükségleted, segít megelőzni a vérrögök kialakulását, és nagyszerű vas- és kalciumforrás az izmok regenerációjához. Bedobhatsz egy maréknyit egy tálba salátának, de van öt egészen más, kreatív mód arra, hogy becsempészd az étrendedbe.

1. PESZTÓ
Mixelj simára 2 csésze spenótot, ¼ csésze friss bazsalikomot, ¼ csésze friss petrezselymet, ½ csésze diót vagy fenyőmagot, ½ csésze parmezánt, 3 gerezd fokhagymát és csésze olívaolajat. Tálald tésztával, zöldségekkel, esetleg használd marinádnak.

 2. CURRY 
Hevíts ¼ tk. pirospaprikát és 5 vékonyra szelt fokhagymát 2 percig. Adj hozzá ½ csésze vékonyra szelt hagymát és ¾ tk. curry port, süsd 2 percig. Adj hozzá 500 g spenótlevelet és süsd míg megfonnyad. Önts rá ½ csésze joghurtot és sót ízlés szerint. Tálald rizzsel.

3. MISO TÉSZTA
Pürésíts simára 4 csésze spenótot, 2 csésze friss koriandert, 1 ek. fehér miso-t, 1 fokhagymagerezdet, ½ csésze olajat, 1 tk. pirított szezámolajat és 1 tk. friss citromlét. Fűszerezd sóval és keverd el főtt ramen tésztával. Díszítsd szezámmaggal.

 4. PIKÁNS PITE 
Keverj el egy nagy tálban ½ kg vágott, fagyasztott spenótot (felengedés után, nyomd ki belőle a vizet), 1 hagymát kockázva, 2 felvert tojást, 300 g túrót, 300 g reszelt parmezánt, ¼ tk. szerecsendiót, sót és borsot ízlés szerint. Öntsd a keveréket egy piteformába és süsd 180 fokon 25–30 percig.

5. MÁRTOGATÓS
Hevíts 700 g spenótot 1 ek. olajjal, majd hagyd kihűlni szobahőmérsékletre. Préseld ki a spenótból a felesleges vizet és darabold fel. Keverd el egy tálban 1½ csésze joghurttal, 1 finomra szelt fokhagymával és ½ csésze finomra szelt korianderrel. Adj hozzá sót ízlés szerint és hagyd állni egy órát tálalás előtt.