Minden, amit a lúgosító diétáról tudni érdemes

Vajon csak átverés a lúgosítás szükségességéről szóló mítosz, vagy valóban elengedhetetlen eleme az egészséges életmódnak? Most lerántjuk róla a leplet!

A lúgosító diéta egyik legnagyobb előnye, hogy állítólag hatékonyan segít a rák megelőzésében, valamint az ízületi gyulladások elkerülésében. A mögötte meghúzódó elmélet szerint általánosságban véve túl sok olyan ételt fogyasztunk, amelyek elsavasítják a szervezetünket, és hosszú távon egészségkárosító hatással rendelkeznek. A lúgosító étrendet, amivel minden ilyen káros sav kiiktatható, nem más hozta divatba, mint Victoria Beckham, aki saját hivatalos Twitter oldalán is közzétett egy lúgosító szakácskönyvet, állítván, hogy ő maga is elkötelezett híve ennek a diétának.

A lúgosításnak nyilván megvannak a maga előnyei, viszont nem feltétlen azok, amikre mindenki elsőre gondol. Tekintsünk egy kicsit tudományos szemmel a témára. Azt, hogy testünk mennyire savas vagy lúgos, a PH érték alapján tudjuk meghatározni. Az emberi gyomor például kifejezetten savasnak számít, ám erre jó oka van, hiszen le kell bontania a bevitt tápanyagokat. Testünk többi részében a PH érték eltérő lehet, ám az biztos, hogy az emberi vér számít a leglúgosabbnak. A lúgosító diéta felel azért, hogy a vér PH értéke kiegyensúlyozott maradjon.

Egy biztos, a lúgosító hatással bíró ételek kifejezetten jót tesznek az emberi szervezetnek, viszont nem kis odafigyelést igényel az étrend betartása, hiszen általában rengeteg olyan ételt fogyasztunk, amik kifejezetten savasítanak. Ilyenek például a hús, a tejtermékek, a gabonafélék, és számos feldolgozott és mesterségesen előállított élelmiszer. Mit érdemes tehát fogyasztanunk ha ezentúl nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni a lúgosításra? Együnk sok gyümölcsöt és zöldséget és feltétlenül kerüljük el a feldolgozott, félkész élelmiszereket. Ez az étrend tehát mindenképp a teljes értékű, tápanyagokban gazdag ételek fogyasztását szorgalmazza.

A lúgosítás testépítő szemszögből

Tudnod kell, hogy bizonyos fokig bármelyik egészségesnek titulált étrend működik, attól függ mi a célod. A lúgosító diéta önmagában talán kevés lehet, hogy elkerüld a rákos megbetegedéseket, és hogy csökkentsd az ízületi fájdalmat, de az tény, hogy alkalmazása mindenképp hasznodra válhat. Amennyiben elsődleges célod a fogyás, úgy a lúgosító ételek segítenek a jóllakottság érzet fenntartásában, ugyanis a rostban gazdag gyümölcsök és zöldségek nagyon is laktatónak számítanak, ha viszont inkább tömeget növelnél, akkor mindenképp érdemes kiegészíteni ezt az étrendet, kalóriába gazdag fogásokkal, hogy elérd a célod.

Lúgosító ételek

Ha belevágsz egy lúgosító diétába, akkor étrendednek főleg az alábbi összetevőkből kell állnia:

  • Zöldségek: Brokkoli, karfiol, zeller, kelkáposzta, uborka, spenót
  • Gyümölcsök: Alma, banán, bogyós gyümölcsök, szőlő, dinnye, citrom
  • Fehérjék: Tofu, mandula
  • Fűszerek: Fahéj, curry, gyömbér, tengeri só

Lúgosító mintaétrend

reggeli:

  • egy tál zabpehely bogyós gyümölcsökkel
  • spenótos rántotta két tojásból

tízórai:

  • egy db. gyümölcs
  • saláta balzsamecettel

ebéd:

  • kb. 150 gramm csirkemell
  • káposztasaláta avokádóval és dióval

uzsonna:

  • egy tál kedvenc olajos magvaidból, szárított gyümölcsökkel

vacsora:

  • kb.150 gramm lazac
  • egy adag párolt zöldborsó
  • egy adag párolt brokkoli

 

Még több egészséges receptre, vagy táplálkozási tippre van szükséged? Nálunk mindent megtalálsz a kiegyensúlyozott étrend összeállításához!