Turbózd tojással a salátát!

A legújabb kutatások szerint a salátával fogyasztott tojás gyorsítja az edzés utáni regeneráció folyamatát.

Az American Journal of Clinical Nutrition című táplálkozástudományi szaklap egy friss tanulmánya szerint a salátába kevert tojás fokozhatja az antioxidáns hatású karotinoidok felszívódását. Wayne Campbell, a cikk szerzője, és az indianai Purdue Egyetem táplálkozástudomány professzora arra alapoz, hogy a változatos színű zöldségekből készített saláták különféle karotinoidokat, többek közt béta-karotint, luteint, zeaxantint és likopint tartalmaznak. A tojás zsírtartalma pedig nagyban hozzájárul a karotinoidok felszívódásához, csökkenti az oxidatív stresszt, azaz a szabadgyökök keletkezését, és ezáltal meggyorsítja az edzés utáni regenerációt.

A tanulmány alapjául szolgáló kísérletben 16 résztvevő 3 különböző salátát evett különböző időkben: egyet tojás nélkül, egyet tojással, egyet pedig még több tojással. Mindhárom salátához kevertek három kanál repceolajat, de a másodikban volt még 75 g, a harmadikban pedig 150 g tojásrántotta. Az eredmény: a karotinoidok felszívódása a tojásos saláták esetében 3-8-szorosára nőtt. Campbell szerint a fő felelős a tojás sárgája, ezért azt mindenképp érdemes elfogyasztani.

Egyszóval: bánj csínján az öntetekkel, de a tojást ne sajnáld! Egyetlen tojás 70 kalóriát és 6 g fehérjét tartalmaz. Legtáplálóbb része a sárgája, amely tele van alapvető vitaminokkal.