Céklában az erő!

A céklalé fogyasztása növeli a vér nitrogén-monoxid tartalmát, és fokozza az izmok tápanyagellátását.

Egy amerikai kutatás nemrég bebizonyította, hogy a céklalé edzéskor és pihenéskor is tágítja a vérereket, és serkenti a vérkeringést. A cékla nitrátban gazdag, ezért fokozza az izmok bedurranását, és késlelteti a kimerülést. A nitrogén-monoxid egy nitrogénből és oxigénből álló szervetlen vegyület, amely a testünkben termelődik.

A kutatás során 14 egészséges felnőtt férfi céklalevet, majd nitrátmentesített céklalevet ivott 15 napon keresztül. Ezalatt a 15 nap alatt az alanyok vérnyomását és pulzusszámát mérték pihenés és edzés közben. Az eredmény azt mutatta, hogy a céklalé hatására megnövekedett a vérplazma nitrogén-monoxid szintje, ami tágította a véredényeket, így általánosan megnövekedett a test vérellátása. Az értágulás csökkenti a szív terhelését az intenzív edzés során, azaz nő az állóképesség, és javul az izmok teljesítménye. A megnövekedett vérellátás miatt a tápanyagok is könnyebben eljutnak az igénybe vett izmokhoz.

És egy kis ráadás: a cékla mindezek tetejébe szabályozza a vérnyomást, ezáltal csökkenti szívroham és a stroke kockázatát!

Egy kiadós smoothie edzés előtt?

A cékla vazolidáló, azaz érfallazító hatása miatt kiváló kezdés.

Smoothie recept

  • 1 csésze céklalé
  • 1/2 csésze vegyes bogyó
  • 8 db jégkocka
  • 1/4 csésze narancslé
  • 1/4 csésze spenót 

Összesen: 128 kalória, 30 g szénhidrát, 3 g fehérje.