5 tipp, hogy sose kelljen kihagynod az edzést betegség miatt

Légy erős! Ne hagyd, hogy egy megfázás vagy influenza legyűrjön!

A betegségek ellen vívott küzdelem alapja, hogy nem szabad legyengülnöd, azaz izmaid mellett immunrendszered is alaposan meg kell erősítened!  A kiegyensúlyozott étrend, rendszeres kézmosás és sok-sok alvás mellett néhány étel és kiegészítő is jó társad lehet a hideg és szeles őszi időben!

elderberry.jpg

BODZA

A bodzát magas flavonoid-tartalma miatt régóta használják a megfázás és influenza kezelésére. A Szent-Györgyi Albert által felfedezett flavonoid gyógyhatású vegyületcsoport, amelyeknek rákellenes, kardiovaszkuláris, antibakteriális, antifungális és gyulladásgátló hatásuk van. Egy kutatásban kimutatták, hogy a bodza átlagosan három nappal csökkentette a megfázás tüneteit. És Kamal Patel, az Examine.com nevű független táplálkozási online enciklopédia vezetője szerint vírusölő hatással rendelkezik. A benne lévő antocianinnak köszönetően ráadásul kiváló immunerősítő.

Javasolt fogyasztás: Virágjából teát, szörpöt, bogyójából gyümölcslevet, turmixot, lekvárt és befőttet is készíthetünk, de ezekben a késő őszi napokban kapszula és gyümölcslé kivonat formájában is hozzáférhető.

garlic.jpg

FOKHAGYMA

A fokhagyma – ha bírod – igazi főnyeremény! Nyersen összezúzva, szeletelve, vagy diszkréten összerágcsálva a legjobb (persze ha van szíved, nem közvetlenül edzés előtt termelsz be belőle). A benne lévő allicin baktérium-, vírus- és gombaölő hatású. Tudományos bizonyítást nyert, hogy a fokhagyma stimulálja az immunrendszered, és gyulladáscsökkentő hatású. Egy kísérletben azok, akik táplálékkiegészítő formájában fokhagymakivonatot szedtek, kevesebb és gyorsabb lefolyású megfázást tapasztaltak.

Javasolt fogyasztás: Naponta kétszer 1-2 gramm nyers fokhagyma vagy 600-1200 mg fokhagymakivonat étkezés közben.

 

orange-half.jpg

C-VITAMIN

Bár akadnak tudományos bizonyítások arra vonatkozóan, hogy a a C-vitamin fokozza  az immunrendszer működését, az egy-egy megfázás esetén kampányszerűen fogyasztott nagyobb dózis nem fogja meggyorsítani a gyógyulást. A C-vitamin az immunrendszer megfelel működéséhez szükséges, ami azt jelenti, hogy nagyobb valószínűséggel kapod el a betegséget, ha eleve nem viszed be rendszeresen a megfelelő mennyiséget. Gyúrós szempontból ez azért fontos, mert az immunrendszer egy-egy keményebb edzés után is hajlamos legyengülni. Egy 11 ezer főt vizsgáló kísérletben arra jutottak, hogy azok között, akik tartósan nagyobb stressznek vannak kitéve, 50%-kal kisebb volt a megfázás valószínűsége, amikor napi 200 mg C-vitamint szedtek.

Javasolt fogyasztás: 19 évnél idősebb nők esetében a javasolt adag 75 mg C-naponta, de ezt az egyéni állapottól függően akár napi 500 vagy 1000 grammra is felemelheted.

zinc.jpg

 

CINK

Fontos nyomelem, amelynek jelenléte elengedhetetlen az immunrendszer optimális működéséhez. Néhány kutatásban a cinkről is kimutatták, hogy a bodzához hasonlóan szintén 3 nappal csökkenti a megfázások időtartamát.

Javasolt fogyasztás: Tabletta vagy kapszula formájában.  

Kövess minket Facebookon is!
https://facebook.com/muscleandfitnesshungary