Óvd az ízületeket! - 4 étel az izomgyulladás csökkentésére

Az összefüggés: ha nem figyelsz a tested jelzéseire, és a fájdalom ellenére helytelen formában végzed a gyakorlatot, könnyen túlterheled az ízületeidet.

Mi is voltaképpen a gyulladás, és mi köze az izomnövekedéshez és a zsírégetéshez? Az otthon, a szabadban, vagy a teremben végzett edzést általában izomfájdalom követi, amely hol kisebb, hol nagyobb mértéket ölt, és néha csak órákig, néha azonban napokig is eltarthat. Ezt úgy is felfoghatjuk, mint a testünk egyfajta természetes jelzését arra vonatkozóan, hogy egy kis pihenésre van szüksége ahhoz, hogy kellőképpen regenerálódhasson. Ennek a regenerációs folyamatnak a része az izomgyulladás, és tulajdonképpen bárhol történhet az egész testben.

Az egyik alapvető hiba, amit az átlag gyúrós hajlamos elkövetni, hogy nem veszi elég  komolyan a jelzést, illetve annak hatásait a szervezetre. Még egyszer: az izomgyulladás testünk egyik természetes önvédelmi mechanizmusa a sérülések, idegen anyagok és fertőzések ellen, amely sajnos igen tartósan elhúzódhatnak, és idültté alakulhatnak. Ezek a gyulladások tehát tulajdonképpen az izmok öngyógyítási folyamatának részei. Ha viszont túlságosan gyakran jelentkeznek, az károsítja az egészséges izomszöveteket, ami izomtömeg-veszteséghez vezet.

Mit tehetünk mégis, hogy ne kelljen huzamosabb ideig kihagynunk az edzést, és gyulladáscsökkentőkkel tömnünk magunkat? Jó hír, hogy néhány étel anélkül segít a gyulladás kialakulásának megelőzésében, hogy hátráltatná az izomépítést, sőt…

Salmon.jpg

LAZAC

Ízletes proteinbomba  ízületvédő egészséges zsírokkal, amely egyben az egyik legjobb étel izomgyulladás ellen, a lazac tetemes mennyiségű omega-3 zsírsavat tartalmaz, aminek gyulladáscsökkentő hatása régóta ismert.

Amikor az ízületeid segítségért kiáltanak, ezek az omega-3 zsírsavak szinte szó szerint megolajozzák az ízületeket, és biztosítják azok szabad mozgását. Építsd be az étrendedbe, és fogyaszd hetente két alkalommal!

Broccoli.jpg

BROKKOLI

Egykor még gyerekkori rémálomnak számított, mára már az egyik legünnepeltebb gyúrós kaja. A gyulladáscsökkentők mellett tele van rosttal és antioxidánsokkal. Emellett egy szulforafán nevű öregedésgátló antioxidánst tartalmaz, ráadásul porc- és ízületvédő át is kimutatták. Ha már szerepel az étlapon, jó úton jársz. Ha nem, építsd be a diétádba heti 2-3 alkalommal, minél változatosabb módon. Az ízületeid megköszönik.

ginger.jpg

GYÖMBÉR

A gyömbér is csodaszer. A gingerol nevű vegyület, ami a kapszaicin rokona, és aminek a gyömbér csípős ízét is köszönheti, szintén erős gyulladáscsökkentő hatással bír, mert a reuma kialakulásáért is felelős, a gyulladást okozó hormonok túltermelését eredményező arachidon-sav mennyiségét csökkenti. A megoldás: főzz gyömbérrel. Használd fűszernek, összezúzva, kiegészítésképp.

garlic.jpg

FOKHAGYMA

Nem hiszem, hogy be kell mutatnunk. Ha távol akarod tartani a gyulladásokat, betegségeket, vámpírokat, és embereket, használd a fokhagymát! Rengeteg szulfur van benne, ami nem csak a porcoknak jó, de az izom- és ízületi fájdalmat is csökkenti.

NE ADJ ESÉLYT A GYULLADÁSNAK!

A gyulladás hosszú távon bemerevíti az ízületeket, aminek eredményeképp képtelen leszel a gyakorlatokat a mozgások teljes terjedelmében, a helyes tartásnak annyi, és kész a baj, a túlterhelés, a baleset. Nem beszélve arról, hogy az izomnövekedésnek is lőttek. Már azzal sokkal előbbre vagyunk, ha ismered a jelenséget, és tisztában vagy az okával, illetve azzal, hogy mit is jelez a tested.

Kövess minket facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary