3 fogyást segítő csonthéjas

Tedd hatékonyabbá a zsírégetést, és hosszabbítsd meg az életed!

 

Naponta egy maréknyi a megfelelően kiválasztott csonthéjasokból nem csak az orvost, de a nemkívánatos kilókat is képes távol tartani. A diófélék amellett, hogy fogyókúrád barátai, számtalan más jótékony hatással vannak egészségedre. A British Journal of Nutrition nemrég beszámolt egy kísérletről, amelyben túlsúlyos egyének olyan kalóriaszegény diétát követtek, de amelyben ugyanakkor bőséggel szerepeltek csonthéjasok. Az eredmény: a kettő kombinációja nagy mértékben támogatja a zsírvesztést! Mégis melyiket válasszuk? Azonnal kiderül!

Walnuts.jpg

DIÓ, A RÁKMEGELŐZŐ

A legfrissebb kimutatások szerint egy uncia (kb 30 g, azaz 7 db pucolt) dió még az eddig vélt 185 kalóriánál is csaknem 40-nel kevesebbet tartalmaz. Figyelembe véve ezt, és számolva a diófogyasztás más előnyeivel, beleértve a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatának csökkentését, érdemes kihasználnunk a benne rejlő lehetőségeket, de persze csak mértékkel.”

Egy kísérletben 18 egészséges felnőttet követtek nyomon, akik három héten keresztül diómentes diétát követtek, majd  a következő három hétben ugyanezen étrendet napi 10 szem dióval (20 fél) egészítették ki. Eközben a kalóriaszinteket bomba kaloriméterrel mérték, aminek az elve hasonló a fűtőérték meghatározásához, tehát valójában az ételt az energiahasznosulás szempontjából vizsgálja. Arra jutottak, hogy bár a dióval együtt jelentős plusz kalória kerül a szervezetbe, annyira jól hasznosul, hogy mértékkel fogyasztva nem ad okot aggodalomra.

EGYÉB ELŐNYÖK:

  • A dió főként antioxidáns-tartalmának és egészséges Omega-3 zsírjainak köszönhetően segíthet bizonyos rákos megbetegedések kialakulásának megelőzésében.
  • Az alfa-linolénsavnak (ALA) és az l-argininsavnak köszönhetően a dió igen erős szív- és érvédő védő hatású
  • Számtalan idegvédő összetevője megóvja az idegeket, és hozzájárul a megfelelő agyműködéshez.
  • Egyes kutatások szerint a dió a férfiak nemzőképességének megőrzésében is szerepet játszik.

ALMONDSCR.jpg

MANDULA, AZ IFJÚSÁGELIXÍR

A Journal of American Heart Association egy talulmánya szerint a mandula segít elbánni a makacs hasi zsírpárnákkal. Egy, a pennsylvaniai Penn State University-n végzett kutatás szerint, amelyben 52 magas koleszterinszinttel rendelkező túlsúlyos résztvevőt vizsgáltak, az alanyok olyan diétát követtek, amely a koleszterinszint csökkentését célozza, és nassolnivaló gyanánt többek közt banános muffint és mandulát tartalmazott.

A megdöbbentő eredmények szerint a mandula jelentős csökkenést okozott a koleszterinszintben és a hastáji zsír megjelenésében is. Claire Berryman, az említett kutatás egyik vezetője ezt nyilatkozta: „A kísérlet során arra jutottunk, hogy a magas szénhidráttartalmú nassolnivalók mandulával való helyettesítése számos szívegészségügyi rizikófaktort segített kiiktatni illetve csökkenteni, beleértve a zsírlerakódást.”

A mandula továbbá remek folsav- (B9-vitamin) és biotinforrás (H-vitamin), amelyek komoly ifjúságmegőrző hatással bírnak.

PistachioSmoothie.jpg

PISZTÁCIA, A ZSÍRGYILKOS

Ha végleg száműznéd a derekadról a zsírt, a pisztácia is kiváló választásnak bizonyulhat! A Nutrition című táplálkozási szakfolyóiratban egy olyan tanulmány is napvilágot látott, amelyben 60 középkorú felnőttet 2 csoportra osztottak: egy pisztáciafogyasztó- és egy kontrollcsoportra. Az a csoport esetében, amelynek tagjai kalóriabevitelük 20%-át diófélékből fedezték, a fehérje- és zsírbevitelben drasztikus növekedést, míg a szénhidrátfogyasztásban jelentős csökkenést tapasztaltak. 6 hónap elteltével a pisztáciás csoport 1,8 centivel beljebb vehette a nadrágot derékban, koleszterinszintjük pedig 15%-ot süllyedt.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary