5 szokatlan étkezési tipp fogyáshoz és szálkásításhoz

Örömhír: az alábbi csöppet sem kellemetlen trükkök bevetésével nem kell majd koplalnod, mégis könnyebben és hatékonyabban szabadulhatsz meg a fölöslegtől!

 

A zsírégetés és szálkásítás minden bizonnyal a legnépszerűbb fitneszcélok, amelyekre egész iparágak épültek és tonnányi szakirodalommal rendelkeznek mind a diéták, mind az edzési módszerek terén. Érthető, hiszen a legtöbben ezekért ragadnak súlyt vagy kezdenek változtatni táplálkozási szokásaikon.

Az alábbi néhány apró trükk bevetése nem fog különösebb kiadást jelenteni, és nem is kell különösebben megtartóztatnod magad, mégis érdemes őket kipróbálnod étrended összeállításakor!

pickled.jpg

TÖBB SAVANYÚSÁGOT!

A probiotikus ételek nagyban hozzájárulnak az egészséges bélműködéshez és anyagcseréhez, emellett erősítik az immunrendszered, és némelyik gyulladáscsökkentő hatású.

Hogy nap mint nap elegendő probiotikus élelmiszerhez juss, fogyassz több savanyúságot. Bizonyára hallottál már a hordós savanyú káposztás diétáról, amit magas C-vitamin tartalma miatt is ajánlunk. Ha valamiben, hát ebben tényleg nagyhatalom vagyunk, úgyhogy érdemes kiélvezned a hazai ízeket. Nassolnivaló helyett is kiváló, ha szereted, mi imádjuk!

BeefBvitaminsCR.jpg

EGYÉL TÖBBET!

Egyél, hogy fogyj! Hülyén hangzik, hiszen a legtöbb népszerű diéta a kalóriák visszaszorításáról szól, de az igazság mégiscsak az, hogy a koplalás lassítja az anyagcserét, hiszen a szervezet a kevés élelmiszert is igyekszik hatékonyabban hasznosítani, és, ha kell, el is raktározza.  

Többet, de mit? Természetesen a fehérjével nem járhatsz rosszul, hiszen ez izmaid alapvető építőköve, és minél izmosabb vagy, annál hatékonyabban égeted a zsírt is.

Több fehérjét, de hogyan? Ha kíváncsi vagy, melyek a legjobb természetes fehérjeforrások, katt ide! Ha fehérjeporra is beruháznál, de bizonytalan vagy, melyiket válaszd, útmutatónkat itt találod!

cherries.jpg

LEFEKVÉS ELŐTT IGYÁL NATÚR MEGGYLEVET!

Nemcsak elképesztően finom és üdítő, de kitűnő hatással van az emésztésre is, sőt, egy friss brit kutatás szerint javítja az alvás minőségét, és növeli az alvással töltött órák hosszát, azaz segíti izmok regenerációját is. Próbáld ki, hogy lefekvés előtt 1-1 pohárral legurítasz, és sanszos, hogy kevésbé kínoznak majd az álmatlan éjszakák!

                             cinnamon.jpg

FAHÉJAT A KÁVÉBA!

Ha te is azok közé tartozol, akik számára elképzelhetetlen, hogy kávé nélkül induljon a nap, akkor jó hírünk van számodra. A következő csészét fűszerezd meg egy csipetnyi illatozó fahéjjal!  A fahéj ugyanis rendkívül áldásos antihiperglikémikus hatással bír, amit könnyű megfejteni, ha olvastál már néhány Muscle & Fitness cikket. Ez azt jelenti, hogy segít a vércukorszint szabályozásában, valószínűleg azért, mert serkenti a glükóz glikogén formájában történő tárolását, és fokozza az izomszövetek glükózfelvételét.

eatslower.jpg

LASSABBAN!

Már a nagy családi lakomák idejére is ezt tanácsoltuk, és most sem teszünk másképp. Nemcsak gyomrod és bélrendszered egészsége érdekében érdemes alaposan megrágnod a falatot, de akkor is, ha egyébként olyan diétát követsz, amely megköveteli a kalóriaszámlálást. Ha lassabban eszel, esélyt adsz magadnak arra, hogy valóban akkor hagyd abba, amikor kell, és így az étel is jobban emésztődik, azaz hatékonyabban felszívódnak a hasznos tápanyagok.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary