Tudtad, hogy a fűszerezés is segítheti fogyókúrád?

Eláruljuk, hogyan!

 

Ha már belefáradtál a kiszámíthatóan unalmas diétába, vagy ha egyszerűen nehezen szoksz hozzá az egészséges ételekhez, a fűszerek segítenek, hogy szó szerint jobb szájízzel vágj bele étrended megreformálásába

Bár meglepően magas az A-vitamin tartalma (1 teáskanálnyi fedezi a napi bevitel 15%-át), a cayenne bors (más néven chili- vagy ördögbors) jótékony élettani hatásai némileg megfoghatatlanabbak, mint az étrended alapját képező élelmiszereknek. Számos tanulmány bizonyítja azonban, hogy egyik fő összetevőjének, a csípő-égető érzésért felelős kapszaicinnek köszönhetően hatékony étvágycsökkentő, bár egy 2011-ben végzett tudományos kísérletben kimutatták, hogy ez leginkább akkor igaz, ha az illető egyébként nem étkezik csípősen, és nincsen hozzászokva az erős fűszerezésű ételekhez. 

Ettől függetlenül a cayenne bors gazdag antioxidáns forrás, azaz segítségedre lehet a káros szabadgyökök elleni harcban – állítja Sara Haas, az amerikai Táplálkozástudományi és Dietetikai Akadémia szóvivője. Ami azonban talán legnagyobb előnye, hogy az egyébként diétád alapját képező íztelen, egyhangú ételeket, amilyenekké egy idő után sajnos a párolt zöldségek is hajlamosak válni, zsiradék hozzáadása nélkül képes élvezetesebbé tenni. Haas leginkább a szárított, por formájában fogyasztott cayenne borsot ajánlja kelbimbóra, brokkolira vagy tojásrántottára szórva, de a merészebbek bátran fogyaszthaják egészben is!

Olvass tovább! Miért javasolják a férfiaknak a kurkumát?

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary