Visszaszámlálás a strandszezonig: 10 bomba tipp

Ezek az egyszerű szálkásítási technikák segíthetnek abban, hogy a legjobb formádban köszöntsön rád a nyáridő!

 

Sokszor még a profik sem képesek egész évben csúcsformában maradni, és a legtöbb testépítő úgy van vele, hogy a téli hónapokat a tömegelésre szánja, majd a tavasz eljöttével gyúr rá kimondottan a szálkásításra, remélve, hogy mire kitör a bikiniszezon, minden felesleges zsírtól sikerül megszabadulnia. Az ő kedvükért gyűjtöttük össze Eric Broser sztáredző alábbi 10 tippjét, amelyekkel hatékonyan és gyorsan célhoz érhetsz!

omelet-veggie.jpg

CSÍNJÁN A SZÉNHIDRÁTTAL!

Igyekezz hetente 25 grammal csökkenteni szénhidrátbeviteled, és 10 grammal növelned fehérjefogyasztásod.  Ezzel támogatod tested zsírfelhasználását, és növeled az ételek termikus hatását, mialatt mégis megtartod a megszerzett izmokat, és segítesz a szervezetednek megszabadulni a vízfeleslegtől.

KARDIÓZZ ÉHGYOMORRA!

Az eltérő tudományos állásfoglalások ellenére mégis azt javasoljuk, hogy próbáld ki éhgyomorra, mert számos versenyzőnél bevált. Attól, hogy a szénhidrát- és zsírbevitelt mellőzöd, természetesen a megfelelő kiegészítésről ugyanúgy gondoskodhatsz.  

ÉLJ A TÁPLÁLÉKKIEGÉSZÍTŐK ADTA LEHETŐSÉGEKKEL!

Broser reggelente termogén zsírégetővel kezd, vagy legalább 200 mg koffeinnel, és 10 gramm BCAA-t iszik hozzá. Az éhgyomros kardió előtt ez nemcsak felpörgeti anyagcseréd, és ezáltal a zsírégetés folyamatát, de segít megtartani megszerzett izomtömegedet, és elegendő energiát biztosít számodra az edzés során.

hammer-curl_1_0.jpg

SZUPERSZETTEK ÉS VETKŐZŐ SZETTEK

Ha a fő célod a zsírvesztés, edzésprogramjaidat még keményebbé és intenzívebbé teheted ha szuperszetteket vagy vetkőző sorozatokat alkalmazol, mert ezek a technikák nemcsak egyedülálló módon stimulálják az izomnövekedést, de az egekbe repítik a pulzusod, aminek következtében nagyobb mennyiségű kalóriát égetsz el, ráadásul a természetes növekedési hormon termelődése is brutális méreteket ölthet tőlük!  

OSZTOTT KARDIÓ

Ha a célod 60 percnyi kardió naponta, esélyes, hogy jobb eredményeket érhetsz el, ha azt nem egyhuzamban, hanem két-három szakaszban végzed: ébredés után 30 perc éhgyomorra, majd 15 perc edzés után, végül 15 perc az utolsó étkezés előtt. Ezzel a stratégiával ugyanis egész nap magas szinten tarthatod az anyagcseréd, azaz szinte folyamatossá teheted a zsírégetést.

barbell-bench-press_0_2.jpg

ÖSSZETETT MOZDULATOK

A guggolásokhoz, felhúzásokhoz, döntött törzsű evezésekhez, fekvenyomásokhoz és húzódzkodásokhoz hasonló összetett gyakorlatokat alkalmazva nagyságrendekkel több kalóriát égethetsz, és hatékonyabban ösztönzöd azon hormonok termelődését, amelyek a koncentrált izommunka közben elpusztítják a testzsírt.

SZÉNHIDRÁTMENTES REGGELI

Az edzés utáni állapotot leszámítva testünk kortizolszintje reggel a legmagasabb. Tudományos kutatások is bizonyítják, hogy bár köztudott, hogy a kortizol lebontja az izomszövetet, a zsírsejtekre gyakorolt katabolikus hatása ez esetben kedvező. Minél tovább tartod magad távol a szénhidrátoktól, annál hatékonyabb csodafegyverré változtathatod az éhgyomorra végzett kardiót!

hiit-cardio_2.jpg

HIIT-KARDIÓ

Egyes tanulmányok szerint a magas intenzitású intervallumokat az alacsonyabbal váltogató HIIT-kardió hatásosabb mint az egyenletes tempóban végzett, míg mások éppen az ellenkezőjét állítják. Az igazság az, hogy mindkét edzéstípus működhet, éppen ezért mindkettőt érdemes lehet beépítened edzésprogramodba. Amit azonban Broser kimondottan célravezetőnek tart, az ismét a 30/15/15 arányú osztás (abban az esetben, ha napi egy óra a cél). Az első fél óra lehet egyenletes tempóban végzett, a másik két, 15 perces pedig HIIT.

GONDOSKODJ A HŰTÉSRŐL!

Bár a hűvös otthon gondolata sokak számára talán hátborzongató, serkenti a barna zsírszövet termogenezisét, azaz hőtermelésből fakadó zsírégető hatását. Természetesen nem ettől fogsz lefogyni, de ily módon is kihasználhatod tested természetes folyamatait.

Nutrend_BCAA.jpg

A FALÁSROHAMOKRÓL

Aki próbálta, tudja: a szálkásítással járó kalóriahiány nem éppen leányálom. A vércukorszint hajlamos drasztikusan lecsökkenni, a gyomrod irtózatosan fájni kezd, amit egy szelet csokival csillapítasz majd. Az éhség távoltartásának egyik legjobb módja Broser szerint az, ha pótoljuk az energiahiányt, például úgy, hogy egy nagy pohár vízbe 5-10 gramm BCAA-t szórunk.

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary