Gyömbér: a hatékony edzést elősegítő csodanövény!

Légy fitt és lendülj csúcsformába a feledésbe merült gyömbér segítségével!

Ez a Dél-Ázsiában honos virágzó növény rendkívül gazdag a gingerol névre hallgató gyulladás csökkentő hatásáról ismert összetevőben, ami köztudottan hozzájárul a gyulladást okozó szabad nátrium-monoxid képződés csökkenéséhez. Ennek köszönhetően megakadályozzák a gyulladások kialakulását a szervezetünkben.

„A gyömbér segítségünkre lehet az izomláz  leküzdésében is.”- állítja Jim White, aki egy a Journal of Pain magazinban megjelent kutatásra hívja fel a figyelmünket, ami bebizonyítja a gyömbér fájdalomcsillapító és gyulladáscsökkentő hatását. A gyömbér esetében azonban eltekinthetünk a gyógyszertári fájdalomcsillapítók negatív mellékhatásaitól. A gyömbér azért is tud segíteni az izomláz tüneteinek enyhítésében, mert nem rögtön fogyasztás után fejti ki áldásos hatását, hanem általában egy nappal később.

Ez még nem minden, hiszen a gyömbér amellett, hogy az izmokra is jó hatással van, segít a makacs kilók leküzdésében is. Egy a Columbia Egyetemen 2012-ben végzett kutatás is épp ezt támasztja alá. A kísérlet résztvevőit két csoportra osztották. Azok a résztvevők, akik elfogyasztottak 2 grammnyi porrá zúzott gyömbért, három óra elteltével sokkal kevésbé voltak éhesek, mint azok, akik nem ettek a csodanövényből.  

A kínai tengerészek már rég felismerték az áldásos hatásokat: évezredek óta gyömbért rágcsálnak a tengeribetegség ellen -, mivel nem hat a központi idegrendszerre, ezért nem jelentkezik fáradtság, álmosság, így azok is alkalmazhatják, akik nagy odafigyelést és jó koncentrációs képességet igénylő tevékenységet végeznek (gépkocsivezetés).

A gyömbért egész évben beszerezhetjük bármelyik zöldségesnél, vagy nagyobb bevásárlóközpontban. A kívül barna gyökér belül sárga húst rejt, de akadnak fehér, vagy akár vörös húsú típusai is. Ételízesítőnek is kiváló, elég csak meghámozni és lereszelni. Kapszula formában is találkozhatunk vele, de teák, sőt gyümölcslevek között is találunk olyat, ami gyömbérkivonattal rendelkezik. Az ajánlott napi fogyasztási mennyiség körülbelül 2-4 gramm.

A gyömbér tápértékei

Kalória: 5

Protein: 0 g

Zsír: 0 g

Szénhidrát: 1 g