Grillezés egészségesen

Egy kerti sütögetés kecsegtethet igazán diéta-romboló falatokkal, de éppúgy lehet egészséges is. Tiéd a választás!

Kevés dolog jelenthet nagyobb ízorgiát egy éppen elkészült szaftos hamburgernél, vagy egy hamisítatlan steak-nél. Ha sütögetésre kerül sor, bátran kijelenthetjük, hogy a vörös húsok a grillezés királyai! Sajnos azonban ezek a finom falatok valóságos pusztítást mérhetnek egészségünkre, köszönhetően az artériákat eltömítő, telített zsírtartalmuknak köszönhetően (ez az a zsír, amitől órákon át próbálsz megszabadulni az edzőteremben). Legközelebb tehát, amikor beizzítod a grillsütőt, fontold meg ezeket az egészséges alternatívákat, amik amellett hogy nagyon finomak, formában és egészségesen tartanak egész évben.

Zsírszegény húsok

Ha ragaszkodsz a húshoz, próbálj ki valamilyen alacsony szírtartalmú megoldást, mint például a bélszínt, az oldalast, vagy a vesepecsenyét. Ezek jóval kevesebb telített zsírt tartalmaznak, mint a hamburger, a hot-dog , vagy a kolbász, viszont tápanyagban és a szívre jótékony hatással bíró egyszeresen telítetlen zsírsavakban sokkal gazdagabbak.

Szárnyas megoldások

A friss és meleg zsemléknek és a benne lévő guszta hozzávalóknak köszönhetően igazán nehéz ellenállni egy méretes hamburgernek egy családi kerti party alkalmával. Ha semmiképp sem szeretnél lemondani a hamburger nyújtotta élvezetről, a puha zsemle közé tegyél pulykahúst! Előtte azért bizonyosodj meg róla, hogy sovány, fehér húsú pulykát választasz, ha ki akarod aknázni a zsírszegény hús előnyeit.

Még tovább akarod csökkenteni a zsírbevitelt? A bőr nélküli csirkehús, vagy pulykamell szuper választás hús iránti vágyad csillapítására, hiszen 85 gramm csirkehús csupán 3 gramm zsírt tartalmaz, így a sovány szárnyasok sokkal jobb választásnak bizonyulnak vörös húsú társaiknál, amiknek 85 grammjában körülbelül 15 gramm zsír található. Ennek ellenére légy körültekintő, hiszen ezek a számok csakis a bőr nélküli szárnyashúsra igazak, mivel a zsír nagy része a bőréből származik.
Ha számodra a fehérjebevitel a legfontosabb, mindenképp csirkéből vagy pulykából készült fogást érdemes választanod, Egy körülbelül 85 grammnyi sovány, bőr nélküli szeletben nagyjából 27 gramm fehérje található, míg ugyanennyi marhahús 23 gramm proteinnel látja el a szervezetet.

Halazz!

Ha inkább a vízben élő állatokat preferálod a tányérodon, akkor a hal tökéletes választás számodra egy nyáresti grillpartyhoz. Remek íze, és alacsony telített zsírtartalma mellett (85 grammban kb. 3 gramm), egy átlagos halszelet 22 gramm minőségi fehérjével látja el a szervezetet, valamint minden  olyan létfontosságú aminosavat biztosít, amit szervezetünk képtelen előállítani. A lazac, a tonhal, és az édesvízi pisztráng továbbá bővelkedik a szív számára rendkívül fontos Omega 3 zsírsavakban is.  Természetesen egy nagy adag magas fehérje, és alacsony zsírtartalmú garnélával sem lőhetsz mellé!

Egy kis zöldséget?

A nyársra tűzött kukorica a nyári grillezések elmaradhatatlan kelléke, de nem kell megelégednünk ezzel az egyetlen vega fogással. Elvégre is nyár van, a zöldségszezon csúcsa! Cukkini, tök, padlizsán, spárga, gomba, paradicsom, valamint a zöldpaprika mind-mind zsírban szegény, ám vitaminban gazdag fogások, amik kifejezetten jól bírják a grillezést. Ráadásul grillezve a zöldségek sokkal több vitamint tartanak meg, mint párolás után. Tűzhetjük őket nyársra, vagy csomagoljuk fóliába, esetleg tegyük őket egyből a tűzre, ezek az egészséges zöldségek segítenek egy kis változatosságot csempészni a sütögetésbe. Természetesen a húsokhoz hasonlóan őket is tetszés és ízlés szerint ízesítheted, az intenzívebb ízélmény érdekében.