Az éjszakai falásroham 3 ellenszere

Vesd be alábbi tippjeinket, hogy a rád törő éjszakai éhségroham ne hagyjon nyomot lapos hasfaladon

Egész nap nagyon fegyelmezetten betartottál minden étkezéssel kapcsolatos szabályt, és egyszer sem csábultál el. Már épp kezdenél örülni, mikor hazaérsz, és akkor hirtelen megtalál és lecsap rád  a pokol legmélyebb bugyraiból érkező ördögi kísértés, hogy nagy lendülettel kinyisd a hűtőt egy nehéz nap után. Több kutatás is alátámasztotta a jelenséget, miszerint a kialvatlanságtól, vagy már a szimpla fáradtságtól is folytonos nassolhatnékunk támad, és bizony ilyenkor a kerülendő szénhidrátokra vágyunk, nem pedig az egészséges zsírokra, vagy a fehérjére.  Pedig pont az este a legkritikusabb napszak a táplálkozás szempontjából, hiszen testünk pihenni készül, és a kulcsfontosságú hormonok termelődése (például a növekedési hormoné) is éjszaka a legintenzívebb. Alábbi tanácsainkkal felveheted a harcot a rád törő falásrohamokkal, valamint elősegítheted izomépítési céljaid elérését is.

Küzdj kazeinnel!

A kazein az egyik legideálisabb vacsoraötlet, mivel lassú felszívódású fehérjéből áll, ez pedig azt jelenti, hogy még éjszaka is biztosítja szervezetünknek a fejlődéshez szükséges aminosavakat. Szóval miért nem próbálsz ki egy kazein alapú jégkrémet, vagy pudingot? Egyszerűen csak keverj össze 1-2 mérőkanálnyi (körülbelül 20-40 gramm) kazeint egy kis vízzel amíg ragadóssá nem válik. Ha még ízletesebbé akarod tenni, akkor csak adj hozzá egy kis zsírszegény görög joghurtot, majd tedd be egy pár óra erejéig a hűtőbe, vagy a fagyasztóba és máris kész az izomépítést elősegítő kazeines finomság.

Tankolj fel túróval!

A túró eleve remek kazein forrás, így ha egy tégely lehetőleg zsírszegény túróba kevered bele az általad használt kazeint, azzal némi extra löketet adhatsz az éjszakai izomépítésnek. Sőt, ha némi por állagú BCAA-val is megbolondítod ezt a kombinációt, azzal tovább fokozhatod a hatást. A lényeg, hogy megtaláld az összetevők helyes arányát. A cél az adagonkénti 15-20 gramm fehérje!

Elő a rostokkal!

Azt már bizonyára tudod, hogy az emésztés lelassítása jó hatással van a vércukorszintre, és az időnként ránk törő éhségrohamokra is. Ezért rendkívül hasznosak számunkra a rostban gazdag élelmiszerek, mivel ezek kitolják a jóllakottság érzetünk, így késleltetik az éhségérzet kialakulását. Érdemes tehát kihasználni a rostok ezen előnyék elalvás előtt is! A legjobb variációk ágyba bújás előtt az alma, a körte, a zabpehely, a lenmag, a zeller, valamint a sárgarépa. Arra viszont mindenképp ügyelj, hogy ne rontsd el egészséges esti étkezésed cukorral, édesítőkkel, vagy olyan magas zsírtartalmú öntetekkel, mint a ranch vagy a kék sajtos dresszing. Arra koncentrálj, ami a valódi célod az utolsó étkezéseddel: lelassítani az emésztésed az éjszaka folyamára.