Adj ízt a diétádnak!

A fűszernövények segítségével felpezsdítheted unalmassá vált étkezéseidet.

A diétás időszak egy idő után általában monoton ízetlenségbe torkollik, mivel ekkor már tényleg minden egyes kalória számít. Semmi öntet, szósz, pác, vagy só...de a legkeményebb diétának sem kell az unalomról szólnia! Ha fűszeres szekrényed és polcaid konganak az ürességtől, akkor jobb, ha most rögtön hozzálátsz a feltöltésükhöz. A különféle fűszernövények ugyanis nem csupán színt és díszítést adnak az ételnek, hanem segítenek intenzívebb ízt csempészni egészséges fogásaidnak. A petrezselyem, a kakukkfű, és társaik bevetésével még az ötödik étkezésed is ínycsiklandozó lesz!

A hosszú évszázadokon át gyógyászati célokra használt fűszernövények most reneszánszukat élik. Az oregánóból például egy kiskanálnyi is valódi A,C,E,K és B6 vitamin bomba! Ezt azért is fontos tudni, mert minden vitamin valamilyen hatással van az izmainkra is. Az A-Vitamin például segít az izomszövetek helyreállításában egy különösen kemény edzés után. A fűszernövények azonban még a vitaminoknál is áldásosabb hatással vannak a táplálkozásunkra, ez pedig nem másnak, mint a polifenolnak köszönhető.

A polifenol a növények egyik alkotóeleme, ami igen erős antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatással bír. Több kutatás is bebizonyította, hogy eredményesen veszik fel a harcot a rákkal, a cukorbetegséggel, és a szívbetegségekkel. Mivel gyógyászati célra remekül használhatóak, nem meglepő, hogy izmainkra is hatással vannak. A antioxidánsok az élet minden területén jótékony hatással bírnak, ilyen például egy intenzív edzés időszaka, amikor az izmainkat érő stressz és savasodás elkerülhetetlen, ettől pedig csak tovább tart a regenerálódás. Ha feltankolsz a kedvenc fűszernövényeidből, az segíthet megelőzni ezt a folyamatot!

 

 

Egy kis növénytan

Minél frissebb egy fűszer, annál erősebb és intenzívebb az íze. Persze a szárított fűszernövények is megteszik, főleg ha épp pénzszűkében vagy, de hatásuk elmarad a friss társaikéhoz képest. Az élénk, vagy sötétzöld színű friss fűszernövények különösen ajánlottak! A tárolásuknál ügyelj arra, hogy egy műanyag dobozban tárold, és mindenképp takard be őket egy nedves törölközővel, vagy ronggyal, hogy frissek maradjanak. A bazsalikom és a koriander három napig tartható így el, viszont a kakukkfű és a rozmaring jó pár hétig megőrzi frissességét. Amikor nekiállsz főzőcskézni ne feledd, hogy egy csipetnyi friss fűszernövény körülbelül 3-4 csipetnyi szárítottal ér fel!