4 ok, amiért nem távozik rólad a zsír

Van, hogy hiába a helyes étrend és a rendszeres edzés, a fogyás egyszerűen nem akar beindulni. A zsírréteg makacs ragaszkodásának léteznek olyan okai, amikre első körben nem is gondolnál.

 

"Egyszerűen nem értem! Sokkal kevesebbet eszem, kőkeményen edzem, és mégsem tudok fogyni!"

Neked is ismerős a fenti mondat? Sokszor érezheted úgy, hogy csinálhatsz bármit, a tested egyszerűen ragaszkodik a szép lassan felkúszott kis zsírréteghez. Sajnos azt kell mondjuk, hogy ebben még maga az anyatermészet is a segítségére van. Testünk ugyanis természeténél fogva sokkal könnyebben halmozza fel és tárolja a zsírt, mint az izmot, olyannyira hogy még a belső szerveinket is zsírréteg veszi körül. Nem túl jó hír, nem igaz? Az igazán eredményes és hosszútávú fogyáshoz tehát tökéletes étrendre és edzéstervre egyaránt szükség van. Na de mi van akkor, ha látszólag mindkettővel rendelkezel, a mérleg nyelve mégsem mozdul el az általad vágyott irányba?

Íme 4 ok, amiért nem tudsz az áhított fogyás útjára lépni...

Szervezeted visszatartja a folyadékot, ezért mutat többet a mérleg

Ez a jelenség leginkább a nők körében figyelhető meg. Amikor kalória deficitesen étkezel, magyarán kevesebb kalóriát viszel be a nap folyamán, mint amennyire szervezetednek alapesetben szüksége lenne, akkor elméletileg be kéne indulnia a zsírégető folyamatoknak. Azonban nem szabad elfelejtened, hogy a zsírból fogyás és az, hogy a mérleg éppen kevesebbet mutat két különböző dolog. Több oka is lehet annak, hogy számokban nem mutatkozik meg a fogyásod, sőt, a mérleg még többet is mutat annak ellenére, hogy alacsonyan tartod a napi kalóriabevitelt. Ezek közé tartozik a szervezet folyadék visszatartási folyamata, valamint az, hogy belek napokig elraktározzák a bevitt tápanyagokat. Ezért ha minden nap méred a súlyod, könnyen észreveheted mennyire hullámzó eredményeket kapsz. Ez a tendencia általában annak tudható be, hogy a szervezet van amikor raktároz, van amikor pedig megszabadul a felgyülemlett tápanyagoktól és sótól.

Túl sokat eszel anélkül hogy észrevennéd

Erre könnyen felelheted azt, hogy ez ki van zárva hiszen te egy rendkívül tiszta étrendet követsz és egyébként is nagyon keveset eszel. Ám el kell mondanunk, hogy ha nem követed pontosan a naponta elfogyasztott kalóriamennyiséget, hanem csak megsaccolod a mennyiséget, és érzés alapján eszel,  akkor bizony nagyon hamar a túlevés csapdájában találhatod magad! Bár természetesen a helyes étrend a megfelelő tápanyagok összeállításán múlik, a mennyiségre legalább annyira érdemes odafigyelni, még akkor is ha csirkemellről és salátáról van szó!

Nem használsz konyhai mérleget

A legtöbb táplálkozáskutató és dietetikus osztja azt a nézetet, miszerint az ember hajlamos alábecsülni az egy étkezés során bevitt kalóriamennyiséget. Jó példa ennek szemléltetésére egy adag fehérjeforrás, amit elfogyasztva mindenki hajlamos körülbelül 100 grammnyi dózisnak tippelni, holott a legtöbb esetben ez a mennyiség akár négyszerese is lehet az előzetesen feltételezettnek. Ez pedig nem jelent mást, mint kétszer annyi kalóriát. Ezért ajánlott egy konyhai mérleg beszerzése, amivel precízen, grammra pontosan ki lehet mérni az adagokat, anélkül, hogy később kellemetlen meglepetések érnének minket.

Túlbecsülöd az elégetett kalóriák számát

Ezt már nyilván számtalanszor hallottad, mégsem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a sikeres fogyás alapfeltétele hogy több kalóriát kell elégetni, mint amennyit beviszel. Ám sokan hajlamosak túlbecsülni az általuk elégetett mennyiséget. Figyelem! Egy 20 perces sétával még közel sem szabadultunk meg 200 kalóriától! Szerencsére számos olyan okostelefonra letölthető alkalmazás létezik, amivel pontosan nyomon lehet követni hol is tartunk kalóriaégetési szempontból a nap folyamán. Ez egy remek kiindulópont lehet, azonban azt tanácsoljuk, hogy ha eddig a kardiógép kijelzőjén követted figyelemmel az edzés közben elégetett kalória mennyiségét, akkor ne térj át más eszközre, ami a mérést illeti.

Összegezve a leírtakat elmondatjuk, hogy ha eddig még nem tetted volna, akkor mindenképp kezdd el rendszeresen rögzíteni tételesen a napi bevitt és elégetett kalóriamennyiséget, és vezess rendszeresen étkezési naplót.