5 gyakran elkövetett hiba az étrendekben

Kerüld el ezeket a buktatókat, amelyek szabotálhatják a diétádat!

ÍGY NE CSINÁLD

Nem számít milyen étrendet vagy diétát követsz, megvan az esélye annak, hogy olyan hibát követsz el, ami megakadályozhatja a fejlődésedet. Most bemutatunk 5 olyan baklövést, amelyeket olykor még tapasztalt táplálkozási szakértők is elkövetnek. Tanuld meg kihasználni a benned lévő potenciált!

RUGALMATLAN VAGY

Mindannyian katonásan tartjuk az étrendünket, hisz a komoly eredményekhez szigorú táplálkozási terv szükséges. Azonban ha sokáig túlságosan ragaszkodsz a diétádhoz, az könnyen lehet, hogy kiégéshez vezet. Néha egy lakoma segíthet a testednek, hogy megfelelően reagáljon a szigorú diétára. Itt érdemes megemlíteni azokat a tanulmányokat, melyek eredményei szerint a tökéletes étkezésen és edzésen való idegeskedés megnöveli a kortizol szinted is. Ez még jobban megnehezíti a dolgod a zsírégetésben.

A legjobb megoldás, ha olyan étrendet követsz, amely nem túl szigorú. Ez hosszú távon nem csak a testednek, hanem az idegeidnek is jót fog tenni.

NEM FŐZÖL ELEGET

Ha megfelelő étrendet követsz, akkor jó eséllyel minden szükséges tápanyagot megkap a szervezeted. Tisztában vagy vele hány kalóriát és mennyi tápanyagot (szénhidrátot, zsírt és proteint) fogyasztasz még egy egyszerű otthoni főzőcskézésnél is.

Az egészséges diétán lévőket azonban nagy kihívás elé állítja egy-egy éttermi vacsora. Még akkor is durván alábecsülheted az ételben található kalóriákat, ha egészségesnek tűnő fogást választottál. Gyakran készítik őket több zsírral, sóval és cukorral, mint azt gondolnád.

Minél többször készíted el az ételed saját kezűleg, annál jobban tudod az irányításod alatt tartani és követni a tápanyagbevitelt. Legalább az ételek 70-80 százalékát készítsd el magadnak!

NEM ESZEL ELÉG SZÉNHIDRÁTOT ÉS ZSÍRT

Sok diéta és étrend a kalória bevitel mérséklésére épül, ami a fogyáshoz valóban szükséges. A hibát akkor követheted el, ha túl nagymértékben és túl rövid idő alatt csökkented. Hozzá nem értő diétázóknak: az első lépés a zsírok és szénhidrátok nagy részének elhagyása az étrendből.

Azonban a zsírok és szénhidrátok nem feltétlenül az ellenségeid. A testednek több szempontból is szüksége van rájuk, többek között az izmok építéséhez és a zsírégetéshez is.

FELADOD

Még a tapasztalt diétázóknak is lehetnek irreális elvárásaik arról, hogy mennyi idő múlva látszódik majd az új étrend eredménye. Ez azoknál fordulhat elő még gyakrabban, aki már hosszabb ideje étkeznek tudatosan, hisz a testük már nem reagál olyan gyorsan és látványosan a diétára, mint kezdőként.

Sokan csak azért kezdenek bele egy új diétába mindössze néhány hét elteltével, mert még nem látják az elvárt eredményt. Ez nem túl hatékony módja a jelentős eredmények elérésének.

A testednek legalább 6-8 hétre van szüksége, hogy jelentős és fenntartható változásokat érjen el. Természetesen már pár hét alatt is érezni fogod a változásokat, de ha tartós fejlődést akarsz elérni, akkor ragaszkodj a tervedhez.

TÚLZÁSBA VISZED A KIEGÉSZÍTŐKET

A fogyás és a zsírégetés számos elemből tevődik össze. A kiegészítők fogyasztása csak egy kis darabkája a puzzle-nak.

Ha túlságosan elkezdesz a különböző porokra és szeletekre támaszkodni, akkor könnyedén elhanyagolhatod a nélkülözhetetlen vitaminokat és ásványi anyagokat. Protein forrásként fogyassz rendes ételeket is, vörös húst, szárnyasokat és halakat. Ezek ráadásul olyan mikrotápanyagokat is tartalmaznak, mint a B-vitamin, a magnézium, a vas és az omega-3 zsírsav.

Egy protein shake legurítása az étrended kiegészítéseként teljesen rendben van, de nem szabad, hogy az egyedüli proteinforrásoddá váljon.

TARTSD MEG AZ EGYENSÚLYT

Már talán észrevetted, hogy a legtöbb hiba a túlzásba esésekből fakad. Attól függetlenül, milyen étrendet vagy diétát követsz, nagyon fontos, hogy megtaláld az egyensúlyt. A legjobb eredmény eléréséhez mindenképp kerüld el a korábban említett baklövéseket!