A kismamák fehérjebeviteléről

A szakértő válaszol.

 

Kérdés: Gyermekem született, de lassacskán kezdek visszatérni a terembe edzeni. Hogyan változtassak a fehérjebevitelemen, ha még szoptatok?

Válasz: A szoptatós kismamák fehérjeigényének kiszámítása nem egyszerű. A tejtermelés (laktáció) ugyanúgy energiát igényel, mint a sport. „Egy szoptatós anyának pedig megfelelő fehérjéből származó kalóriát kell bevinnie ahhoz, hogy a tejtermelés folyamata egészségesen fennmaradhasson. A plusz proteinbevitel ilyenkor sokat segíthet, hogy a szervezet fehérjekészletei ne ürüljenek ki a különleges igénybevételtől.” – állítja Leslie Bonci, sporttáplálkozás kutató, a pittsburgh-i Active Eating Advice tanácsadóközpont tulajdonosa. A fehérjeizolátum kiváló megoldást jelenthet a kismamáknak, mivel igen változatos formában fogyasztható. Készíthetünk belőle palacsintát, muffint, smoothie-t, tortát, fagyit, de zabpehelyhez adva is egészséges energiabombát kapunk. Bonci leginkább az izolátumokat javasolja, mert ezeknek a legmagasabb a leucintartalmuk, amely esszenciális elágazó láncú aminosav, az izomfehérje szintézise szempontjából a legideálisabb. Ha érzékeny vagy a tejtermékekre, találhat laktózmentes tejsavóizolátumot,  de szójából, borsóból és rizsből is léteznek alternatívák.

További fontos tudnivalókat a szülés utáni edzéssel kapcsolatban itt találsz. 

Még több fehérjedús receptért böngéssz receptgyűjteményünkben

100-whey-protein.jpg

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary