2 létfontosságú kiegészítő az ideális regenerálódáshoz

Ezekkel a kiegészítőkkel gyorsabban erőre kaphatsz edzés után, így hamarabb is térhetsz vissza az edzőterembe.

ESSZENCIÁLIS ZSÍRSAVAK

Téglák a falban: ez a hasonlat illik legjobban az izomépítéshez. Edzés közben ezek a téglák megsérülnek és testünk megpróbálja rendbe hozni a falat azzal, hogy újakra cseréli őket. A példát folytathatjuk az idegrendszerrel, ami a házunk alapjaként funkciónál. Nem számít milyen erős az épületünk, összességében gyenge lesz, ha nem megfelelő alapokra épül. Amennyiben a lehető legerősebb alapzatot szeretnénk elérni, annak a legjobb módja az esszenciális zsírsavak (EFA-k) kihasználása.

Sokszor halolaj étrend-kiegészítőként is hivatkozott EFA-k szó szerint beépülnek a sejtszerkezetünkbe. Akár azt is mondhatjuk, hogy a sejtjeink gyakorlatilag belőlük épülnek fel. Nem csak az optimális hormontermelést segítik elő, hanem támogatják testünket a fokozott igénybevétel kezelésében illetve gyulladáscsökkentő hatással is bírnak. Mindez azt jelenti, hogy az EFA-k fogyasztása számos hormon hatékonyabb működését eredményezi, valamint a regenerálódási időt is csökkenti a gyulladások enyhítésével.

Jusson eszedbe amikor ezekből a zsírokból fogyasztasz, hogy a sejtjeid külső része is belőlük épül fel, tehát a szó szoros értelmében az vagy, amit megeszel.

Adagolás: naponta háromszor 2 és 3 gramm között szilárd ételek mellé

E-VITAMIN

Minden jó regenerálódást segítő kieg tömérdek antioxidáns kiegészítőt fog tartalmazni, ezek közül az egyik az E-vitamin. Nem véletlenül, hisz csökkenti az edzés után fellépő fájdalmakat, valamint gyorsítja az újjáépülést. Talán eddig nem is tudtad, hogy milyen nagy lökést adhat egy ilyen közönséges vitamin.

Habár az E-vitamint az antioxidánsokkal egy kalap alá véve szedjük, érdemes megjegyezni, hogy különböző antioxidánsok a sejtek különböző részeiben működnek. Esetünkben azt fontos tudni, hogy az E-vitamin a lipidekben funkcionál, ami tökéletesen passzol az esszenciális zsírsavak fogyasztásához. Az EFA-k rengeteg módon vannak pozitív hatással a testünkre, azonban eléggé érzékenyek az oxidatív stresszre. Itt jön képbe az E-vitamin, ami nem csak az edzés miatt kialakuló oxidatív stressz ellen véd, hanem a sejtekben található esszenciális zsírsavakra is óvó hatással van. Visszatérve a hasonlatunkhoz, ez olyan, mintha az épületünk alapját és a ráépülő falakat is egyszerre erősítenénk meg.

Erre figyelj: több esszenciális zsírsav fogyasztása megnövelheti a szükséges antioxidáns bevitelt is.

Adagolás: összesen 400-800 IU két dózisban