Még több fehérjét!

A legfrissebb kutatások szerint a jelenleg ajánlott beviteli értékek elavultak.

A táplálkozástudomány fehérjeügyben sok újdonsággal állt elő az elmúlt években.

Az első tanulság: minden fehérje egyenlő, de vannak egyenlőbbek! Kanadai kutatók arra biztatják az izomtömeget növeszteni vágyókat, hogy a bevitt mennyiség mellett a minőségre is figyeljenek, mert nem mindegy, milyen típusú fehérjét fogyasztunk.

A másik, talán meglepőbb újdonság, hogy az egyenletesen (és az eddig javasoltaknál összességében valamivel nagyobb mennyiségben) bevitt fehérje jobban hasznosul, mint a ritkábban egyszerre elfogyasztott nagy mennyiség (pl. vacsoránál). Ennek alapján az egyéni tényezők függvényében étkezésenként 25-35 gramm fehérje fogyasztását javasolnák.
„A paradigmaváltás értelmében a közkeletű konzervatív felfogás helyett, amely a bevitt fehérje mennyiségének általános megemelését javasolja az izomtömeg növelésének és megtartásának érdekében, sokkal célravezetőbb, ha mértékkel, de minden étkezésnél fogyasztunk fehérjét.” – állítja az Applied Psychology, Nutrition and Metabolism c. szakfolyóiratban megjelent tanulmány egyik szerzője, Dr. Rajavel Elango, a British Columbia-i gyermekkórház kutatóorvosa.

A cikk arra is figyelmeztet, hogy a jelenleg az orvosok által ajánlott beviteli értékekre ráférne egy kis frissítés. „ Az eddig javasolt mennyiségek nem elegendőek az optimális izomfejlődéshez, legalábbis egy bizonyos kor felett semmiképp sem, mert az idősebbek hajlamosabbak veszíteni izomtömegükből.”