Csoki a shakeredbe? Végre egy igazán hír!

Az edzés előtti turmixot csokival felturbózva meggyorsíthatod az izomregenerációt és a növekedést is!

Az étcsoki durván megdobja az izmok tápanyagellátásáért felelős nitrogén-oxid szintjét, ami nem jelent mást, mint azt, hogy az edzés előtti shake-et étcsokival vagy kakaóval dúsítani kifejezetten jó ötlet! A legfrissebb tudományos kutatások azonban nemrég újabb okot adtak a megnyugvásra: a csoki az izomregenerációra és –növekedésre is jótékony hatással van.

A KUTATÁS

A walesi Aberystwyth Egyetem kísérletében az alanyok egy része 10 dkg 70%-os kakaós étcsokoládét fogyasztott egy-egy egyenletes közepes tempójú 2 és fél órás szobabiciklis kardióedzés előtt, míg másik részük kakaómentes szeletet kapott. Közben folyamatosan mérték glükóz- és inzulinszintjüket, és az oxidatív stresszt.

AZ EREDMÉNY

A European Journal of Nutrition című táplálkozástudományi lap egy 2011-es számában közzétett szerint azok azon alanyok esetében, akik edzés előtt étcsokoládét fogyasztottak, a vér glükóz- és inzulinszintje tartósabban magasan maradt, és kevesebb oxidatív stresszt tapasztaltak. Ez jól hangzik, de lássuk, mit is jelent valójában! A vér tartósan magas glükózszintje több energiát biztosít a kitartást igénylő intenzív edzésre. A magas inzulinszint pedig az izomnövekedést stimulálja, bár tény, hogy a zsírégetést némiképp gátolja, úgyhogy ha ez a fő célod, ajánlatos inkább az edzés utáni italba keverned. Az alacsonyabb oxidatív stressz pedig fokozott izomregenerációt eredményez,azaz hatékonyabb növekedést hoz.

AJÁNLOTT ADAG

Az edzés előtti turmixhoz keverj 10 dkg legalább 70%-os kakaótartalmú étcsokit vagy 3 evőkanál natúr kakaóport, és nem marad más hátra, mint élvezni az ízeket… és a növekedést!