Tények és tévhitek: a kreatin

Fontos tudnivalók a világ egyik legkedveltebb táplálékkiegészítőjéről.

Minek köszönheti népszerűségét a világ egyik legelterjedtebb táplálékkiegészítője? A válasz egyszerű: a testépítésre és az egészségre gyakorolt pozitív hatásait széleskörű tudományos kutatások bizonyítják. Ez a természetben (pl. a vörös húsokban és a halfélékben is) előforduló szerves vegyület csökkenti a fáradtságérzetet és növeli a teljesítményt a magas intenzitású gyakorlatok végzése közben. De ha csak ennyit mondunk, egyértelműen csak a felszínt karcolgatjuk. A kreatin ugyanis sokkal több ennél. Elárulunk 6 dolgot, amit kezdő és haladó testépítőknek egyaránt tudniuk érdemes erről a csodaszerről.

ERŐSÍTÉS

A kreatin erőnövelő hatása nem puszta hype, de tény, hogy ezt a tulajdonságát leginkább akkor tudod kiaknázni, ha szigorú diétával és edzésprogrammal párosítod. Szóval ha olyan álmokban ringattad magad, hogy ha kreatint szedsz, csak csettintesz egyet, és máris ellenállhatatlanul szálkás izomzatra tehetsz szert, ki kell ábrándítanunk. Az biztos, hogy a kreatin rengeteg energiát ad, és segít, hogy az utolsó 5 ismétlést is kipréseld magadból, de a munkát neked kell elvégezned!

VIZESEDÉS

A Connecticut államban lévő Quinnipiac Egyetemen végzett kísérlet eredménye szerint a kreatinhasználat az első héten valóban okozhat a vízvisszatartás okozta súlygyarapodást, de emiatt nem szükséges különösebben aggódnod, mert amint véget vetsz a kúrának, ezt sem tapasztalod többé, a megnövekedett teljesítményednek köszönhetően nagyobb izomerő és -tömeg azonban meg fog maradni!

 

brain-6-things-creatine.jpg

 

AGYMŰKÖDÉS ÉS MOTIVÁCIÓ

A kreatin valóban jótékony hatással van a memóriára és az agyi funkciókra, és egyes feltételezések szerint a depressziót is segíthet leküzdeni. Sokakat maga a depresszió akadályoz meg a mozgás, sportolás elkezdésében. Ha viszont végre ráveszed magad, hogy megtedd az első lépést, a folyamat meg is fordulhat! A sport javítja a közérzetet, és minél jobb a közérzeted, annál nagyobb kedved lesz még többet mozogni. A kreatin segíthet megadni a kezdeti lökést!

MIKOR ÉRDEMES?

Legyen a reggeli rutinod vagy edzés előtti rituáléd vagy edzés utáni shake-ed része, a lényeg, hogy rendszeresen és következetesen szedd. Akkor hoz valódi eredményt, ha legalább egy hónapon keresztül használod, mert az általa elért erőfejlődés miatt a szervezet anabolikus hormonális reakciókkal épít izmot (fehérjeszintézis). A legtöbben azért nem tapasztalják a kívánt eredményt, mert nem

Az érthetetlen halandzsák helyett egyre több gyártó érthetően elmagyarázza a hatóanyag hatásmechanizmusát. Például ITT.

Az alábbi videót is érdemes megnézned, amelyben Lantos Johnny és Simon Tamás a Nutrend termékcsaládon keresztül magyarázza el, mikor és hogyan érdemes a kreatintartalmú kiegészítőket fogyasztani:

Ha hasznosnak találtad, iratkozz fel a Nutrend TV csatornájára!

Tudj meg még többet a kreatinról. Olvasd el részletes cikkünket a hatásmechanizmusról!

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary