A gyorskaja mégsem az ördögtől való?

Egy friss kutatás szerint edzés után nem jársz rosszabbul eddig tiltólistásnak hitt hamburgerrel, mint egy fehérje szelettel!

Mindannyian tudjuk, hogy egy intenzív edzés után a fehérje egyenesen elmaradhatatlan, akár egy turmix, akár egy protein csoki formájában.

Viszont úgy tűnik, nem követ el végzetes hibát az, akit edzés után mégis egy gyorsétterem felé orientálódna. Természetesen ha nem éppen diétás időszakról beszélünk.

Az egyik legnevesebb amerikai szaklap, az "International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism"  tette közzé azt a tanulmányt, amelynek során egy egyetemet végzett diák és a kollégái élvonalbeli férfi atléták bevonásával végeztek el egy olyan kísérletet, ami elsőre teljesen értelmetlennek tűnt.

A kísérletben részt vevő sportolók hosszú órákon át nem ehettek semmit, majd 90 perc edzés várt rájuk a futópadon. Ezután a csoport fele a tipikus edzés utáni táplálékkiegészítőket (fehérje szeletet, és energetizáló falatokat) fogyasztott, míg a csapat többi tagja hamburgerben, sült krumpliban és valamilyen szénsavas üdítőben részesült, csupa olyan gyorséttermi fogásban, amitől alapesetben igyekeztek volna távol maradni. Miután mindkét csoport megemésztette az ebédet, még visszamentek biciklizni. Egy héttel később szerepet és edzés utáni menüt cseréltek és újra végrehajtották az edzést. Mindkét alkalommal vért vettek tőlük.

Nem fogsz belehalni

A kísérlet eredményeiből kiderült, hogy az a csoport, aki teletömte magát a gyorséttermi koszttal éppolyan eredményesen tudott utána edzeni, mint azok, akik csak bekaptak egy protein szeletet. A vérvizsgálat pedig rávilágított arra, hogy a hamburger és sült krumpli kombinációt fogyasztók izmaiban lényegesen magasabb volt a glikogén szint, míg az inzulin, a glükóz, a koleszterin szintet illetően viszont nem volt kimutatható eltérés, és a zsíros sült krumplit fogyasztó sportolók sem panaszkodtak rosszullétre.

Mi hát a tanulság? Azt nem állítjuk, hogy a gyorséttermi ételek egészségesek, vagy jó alternatívának számítanak, de edzés után néha belefér ez is! Csak ne vidd túlzásba!