Tények és tévhitek az éhgyomorra végzett kardióról

Ezzel a kardió módszerrel több izmot veszíthetsz mint zsírt!

Kérdés:

Az éhgyomorra végzett kardió segítségével tényleg több zsírt égethetek el?

Válasz:

Az egy ideje elfogadott elmélet szerint igen, vagy legalábbis leírva jól néz ki: az étel energiával látja el a szervezetet, és ha éppen üres a gyomrod, a szervezeted értelem szerűen az elraktározott energiához – főleg a zsírokhoz – nyúl, hogy végig tudd csinálni az edzést. A gond az, hogy szervezetünk először a fehérjeraktárhoz nyúl, ezáltal a kemény munkával megszerzett izomtömeget kezdi el lebontani. Egy, a Strength and Conditioning magazinban 2012-ben megjelent tanulmány szerint az éhgyomorra végzett kardió alatt az izomveszteség egyenesen megduplázódik.

Ám ez még nem minden, hiszen több kutatás is kimutatta, hogy az éhgyomorra végzett kardió nem éget hatékonyabban zsírt, mintha étkezés után végeznénk ugyanazt az edzést. Emellett az sem elhanyagolható, hogy az edzés intenzitása nagyban befolyásolja az elégetett kalória mennyiségét, így ha nem eszünk edzés előtt, akkor értelemszerűen kevesebb lesz az energiánk és csökken a teljesítményünk.

Vajon mi a helyzet a HIIT, vagyis a magas intenzitású interval edzésekkel? Ezek elvileg zsírt is égetnek, és közben fenntartják az izomzatot is, igaz? Nos hát valójában éhgyomorral ez a módszer is azt eredményezi, hogy szervezeted gyorsabban fogja lebontani a zsírt, mint ahogy azt energia formájában újra fel tudná használni, aminek sajnos az az eredménye, hogy a zsír ismételten elraktározódik a zsírsejtekben.

A lényeg, hogy nyugodtan kardiózz éhgyomorral, hiszen sokan nem szeretnek teli hassal edzeni, de ne gondold, hogy így hamarabb lesz kockás a hasad.

Olvasd el az étkezéssel kapcsolatos 10 alapszabályunkat, és jegyezd meg, a kardió edzés bármikor hatékony, nem csak reggeli előtt!