Öt tény, amit a dióról tudnod kell

Azt hiszed, hogy mindent tudsz erről a rendkívüli ételről? Meglátod miért is érdemes beiktatni az étkezésedbe!

 

  1. Annak ellenére, hogy 21 fajta diófa létezik, a zöldségesnél valószínűleg perzsa vagy közönséges dióként fogod megtalálni, de az USA-ban gyakran egyszerűen csak angol diónak hívják. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Közép-Ázsiai Kirgizisztánban található a világ legnagyobb diófa erdeje.

  2. 3 dekagramm dió 185 kalóriát, 4 gramm proteint és szénhidrátot, 2 gramm rostot és 18 gramm zsírt tartalmaz. Ebből a 18 grammból csupán 2 telített, míg 3 gramm egyszeresen telített, a többi pedig többszörösen telített zsír.

  3. A dió az egyetlen mogyoróféle, amely nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 zsírsavat. Ez azt jelenti, hogy nem csak a szív- és érrendszernek tesz jót, hanem a testépítésben és a zsírégetésben is jól hasznosítható.

  4. A kissé megpirított dió nagyszerű kiegészítője lehet a napi étkezésednek. Dobj egy kicsit a salátádba vagy szórd meg vele a görög joghurtodat! De vehetsz akár dió olajat is, ami nagyon jó alapot ad a salátaöntetnek.

  5. A dió a benne lévő zsír miatt hajlamos a rohadásra. Érdemes hűtőben vagy fagyasztóban tárolni, hogy tovább megőrizze a minőségét.