Tanulj a harcosoktól! - Motivációs tanácsok az UFC bajnokaitól

Az első lépés mindig a legnehezebb, de legtöbbször mégsem annyira félelmetes, mint gondolnánk. 

Nyakunkat rá, hogy a „lefogyok” és a „kigyúrom magam” a leggyakrabban tett újévi fogadalmak közt szerepelnek. Viszont az is gyakori, hogy általában január közepére elfogy a szufla. A test még bírná, de az elme nem, vagy éppen fordítva. Ennek egyik oka, hogy napjainkban, amikor ennyire sok és sokféle hatás ér bennünket, másodpercenként záporoznak a befogadhatatlan információtömegek, amelyek elvonják a figyelmet kitűzött céljainkról. Egyáltalán nem csoda, hogy könnyű elveszíteni a fókuszt, és elfelejtjük, hogy a testünk ezt nem hálája meg. Fájdalmaink lesznek, és az áhított izmok távoli délibábok maradnak. Ha edzésfóbiád van, esetleg egy Pató Pál úr veszett el benned, neked szól ez a cikk. Két ketrecharcos tanácsait hoztuk el neked, egy olyan sportág bajnokaiét, amely kivételesen kemény fegyelmet igényel.

DanSevern.jpg

LÉGY NYITOTT, ÉS KÍSÉRLETEZZ!

Fontos, hogy az edzés hatékonysága nem feltétlenül a rá szánt idő függvénye. A rövid, de rendszeres edzéssel többre mégy, mintha kampányszerű maratoni izzasztásokkal. Az is tévhit, hogy be kell táraznod a legfrissebb felszerelésből, és egy vagyont kell költened a legmodernebb otthoni géppark kialakítására. Dan “The Beast” Severn világhírű pankrátor és ketrecharcos, az UFC dicsőségfalának tagja is ezt vallja. „Nem kell a méregdrága felszerelés. A legtöbb emberből egyszerűen  csak a kreativitás és a motiváció hiányzik ahhoz, hogy elkezdje. Egy kis utánajárással és odafigyeléssel nem nehéz megtalálni azt az edzést, ami a testalkatodnak és a céljaidnak a leginkább megfelel, anélkül, hogy túlságosan frusztrálna és elvenné a kedved. Ha használod a fantáziád, meg fogsz lepődni, hogy minimális felszereléssel otthon is a legváltozatosabb gyakorlatokat végezheted.”

A képzelőerő azért is fontos, hogy folyamatosan fenntartsd az érdeklődésed, és ne unatkozz. Ne légy csőlátó, gyűjts inspirációt, és találd meg, mi az, ami nálad a legjobban működik. Mindegy, hogy honnan jön az ihlet, az sem baj, ha köze sincs a testépítéshez. Dan egyébként jelenleg épp két ilyen kiadványon dolgozik: egyik az otthon, a másik az irodában (!) felszerelés nélkül végezhető gyakorlatokat fogja bemutatni.

FrankShamrock.jpg

TALÁLD MEG AZ UTAD!

Mi az, amit szeretsz csinálni?  A boksz? Esetleg árnyékboksz?  Nem árt, ha valami olyasmi, amit bárhol végezhetsz. Találj olyasmit, amiben hosszú távon örömöt lelsz. Ha mégis szükséged van egy-két mentő ötletre, Frank Shamrock, az UFC egykori félnehézsúlyú bajnoka, a Dummies könyvek MMA-ról szóló részének szerzője, ami az abszolút kezdőket vezeti be a ketrecharc rejtelmeibe, az alábbiakat javasolja: „Kezdetnek megteszi néhány egyszerű teljes testet kondicionáló gyakorlatot, például köredzés formájában. Kezdd mondjuk guggolásokkal, fekvőtámaszokkal, lábemelésekkel és felülésekkel. Végezz mindenből 20 ismétlést, és igyekezz az edzéseket heti 5 alkalommal végezni. Az egész nagyon kevés időbe telik, és akár a nappalid kényelmétől övezve is elvégezhető.”

TEDD MEG AZ ELSŐ LÉPÉST...AZTÁN A MÁSODIKAT...AZTÁN A HARMADIKAT…

Lao-Ce mester úgy tanítja, hogy az ezer mérföldes út is egyetlen lépéssel kezdődik.  Ezt viszont senki nem fogja megtenni helyetted. Ne feledd: az első és legfontosabb eszköz, amire szükséged van, te magad vagy! A te kreativitásod, önfegyelmed, lelkesedésed és kitartásod az, ami bárhová is képes eljuttatni!

További motivációt és ötleteket meríthetsz innen!

Kövess minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/muscleandfitnesshungary