Nissan 370Z NISMO A valaha volt legjobb Z

Acél ideg (és ABS) kell hozzá.

A Z széria 1969 óta sok mindenen ment keresztül. Először ott volt a 240Z – nagyszerű, kiegyensúlyozott, könnyű és letisztult. Aztán jött a bénácska és elhízott 280ZX jó pár kiló fölösleges súllyal.

A Z márkanevet csak az 1990-ben megjelent ikerturbós 300ZX tudta megmenteni. 2003-ban a Nissan végre visszatért a gyökerekhez a 350Z-vel, majd hat évvel később 370Z-vel. Ezekkel a nagyszerű élményautókkal a széria újra az aranykorát éli, de még a Nissan is bevallotta, kell néhány módosítás az alapmodellen, hogy igazi, kőkemény pályaautó váljon belőle.

Az eredmény nem is lehetett más, mint a 370Z NISMO. Ez a különleges kiadás másodperceket farag a köridőkön. A 3,7 literes V6-os 350 lóerőt produkál, szemben az alapmodell 332 lóerejével. Csak hatsebességes kézi váltóval rendelhető, míg a kényelmesebb Z-ket hétsebességes automatával is kérhetjük. A 0-100-as sprintet 4,5 másodperc alatt tudja le és egészen 240 km/h-ig meg sem áll.

Nem aprózta el a Nissan. A felfüggesztése feszesebb lett és a felnik 19 collosra nőttek. A fékei jobban harapnak, a gumik pedig odaragasztják a kocsit az aszfalthoz. Néhány NISMO emblémát is elszórtak a karosszérián, valamint egy jól megtermett spoiler is felkerült hátulra. A Z-k nem a csendességükről híresek, a NISMO lüktető V6-osa garantáltan felébreszti a lakótelepet, ha éjjel odalépsz neki.

A versenypályán él igazán: a fékek álomszerűek, a kormány elképesztő precizitással szabja meg az irányt. Egy gyors visszaváltás a kanyar előtt és a Z gázfröccsöt ad helyetted, hogy optimálisan kezdhesd meg a kigyorsítást.

A 17 millió forintodért egy vérbeli pályaautót kapsz, amivel nagyon komoly köridőket mehetsz a Hungaroringen, de jobb felkészülni rá, hogy közúton nagyon nyers és hangos.  A Nissan 370Z NISMO élete formájában van, és alig várja, hogy valaki kihozza belőle a maximumot.