Itt az Alfa Romeo nagy dobása, a Giulia

A nagy múltú olasz autógyár végre lerántotta a leplet a legjobban várt modelljéről.

A Giulia-ba mindent beleadtak, hisz az új típus alapvetően meghatározza a márka jövőjét. A jelenlegi modellpaletta csupán 3 autót számlál, amiből az egyik egy kis szériában gyártott vérbeli sportkocsi. Tehát hatalmas szüksége volt az Alfának egy olyan típusra, amivel felturbózhatja az eladásokat és nem utolsó sorban kihasználhatja a gyártókapacitását. Nem is aprózták el a bemutatást, rögtön a legbrutálisabb változattal kezdtek.

A Giulia Quadrifoglio 510 lóerős V6-os Maserati motort kapott, amivel 3,9 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra. Ilyen menetteljesítménnyel már a német prémium gyártók méltó kihívója lehet, a BMW M3, az Audi RS4 és a Mercedes C63 AMG ligájában játszik. A kicsivel több, mint 1,5 tonnás önsúly, a tengelyek közötti tökéletes súlyeloszlás és a hátsókerék-hajtás fantasztikus vezetési élményt ígér. Nem véletlenül nem hízott el az új Alfa, rengeteg szénszálat használtak benne többek között a motorházetetőben, a tetőben és az üléskeretben. Az autó futóművén sem spóroltak, elől kettős keresztlengőkar, míg hátul több lengőkaros felfüggesztés hivatott biztosítani a tökéletes útfekvést. A karbon kerámia fékek méltónak tűnnek a hatalmas teljesítményhez.

Természetesen nem a Quadrifoglio fog a legnagyobb számban fogyni, lesznek konszolidáltabb változatok is, amelyektől a jelenlegi értékesítés megduplázását, akár megtriplázását is várják. Bár hivatalos fotókat még nem közöltek a beltérről, a külseje alapján joggal pályázhat a többi prémium gyártó babérjaira. Elölről már messziről is jól láthatóan Alfa, főleg a hagyományos háromszög alakú hűtőrácsnak köszönhetően. Az autópálya belső sávjának takarításával biztosan nem lesz gond. Oldalról szemlélve egy kis Maseratit is beleláthatunk a formába, ami mindenképpen pozitívum. Az első sárvédő légkiömlőinek vonala végighúzódik az ajtókon. A Giulia hátulját a fekete színű diffúzor és a négy hatalmas kipufogóvég uralja. Kíváncsian várjuk, hogy a polgári változat fara mennyire lesz szerényebb.  

Testközelből körbeszaglászni leghamarabb csak a Frankfurti Autószalonon lehet majd ősszel, Magyarországon várhatóan jövő tavasszal válik rendelhetővé.