Hány napot érdemes kihagyni az egyes edzésnapok között?

A kérdésre a Muscle & Fitness Hers szakértője, Gino Caccavale válaszol.

 

Kérdés: Hány napot érdemes kihagyni az egyes edzésnapok között?

Válasz: „Az elegendő pihenés alapvető fontosságú az izmok növekedése és fejlődése szempontjából. Ha túlhajszolod magad, nemcsak saját céljaid útjába állsz, de a sérülések, balesetek kockázatát is jelentősen megnövelheted. Az edzés keménységétől függően testrészenként legalább 48 óra pihenés javasolt a teljes regeneráció érdekében. Ha minden nap edzel, és egy-egy alkalommal egy konkrét izomcsoportra koncentrálsz, de még nem vagy nagyon gyakorlott, akkor a következő napon ajánlatos az ellentétes izomcsoportokkal dolgoznod (pl. mell után hát). És ami a legfontosabb: a pihenés tényleg pihenés legyen! Az izmok leginkább alvás közben regenerálódnak, ezért rendkívül fontos, hogy kellően ki tudd aludni magad!"

A fentiek fényében például így nézhet ki egy heti edzésprogramod:

1. NAP: hát, fenék, has (egyenes és harántizom)

2. NAP: mell, has (egyenes és harántizom)

3. NAP: láb

4. NAP: kar, has (egyenes és harántizom)

5. NAP:váll, has (ferde és harántizom)

+ kardió: 30 perc bármelyik napon, kivéve lábnapon

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary