Mesterszint

A CrossFit Masters bajnok Shawn Ramirez tökéletes egyensúlyban tartja az edzésintenzitást, étrendet és a pihenést.

Egy olyan sportágban, melyben 24 év az átlagéletkor, a kétszeres CrossFit Masters (40-45-es korosztály) bajnok Shawn Ramirez úgy uralta a legkeményebb megpróbáltatásokat, hogy sose volt kispadon sérülés miatt. A Kill Cliff által támogatott sportoló heti 5 napot edz: 2-3 nap a dinamikus erő, gyorsaság és rugalmasság fejlesztés, 1 nap gimnasztika, 1 nap erőedzés (súlyfelvétel, lökés, szakítás, guggolás), és egy állóképességi nap szántolással, evezéssel és futással. A pihenőnapokon aktívan pihen. Ramirez ilyenkor úszik egy mérföldet, evez 10 kilométert vagy spinningel. „A testednek add meg a változatosságot, hogy szórakoztató legyen az edzés. Egy ’unott’ test eredménytelenséghez vezet.” Ramirez számára a verseny azt jelenti, hogy figyeljen a testére. Inkább gumipályán fut a betonút helyett, a zsámolyugrásnál inkább lelép, minthogy leugorjon. „Sose fogod hallani, hogy a tested szól hozzád – észre kell venned a suttogását!” Ramirez a klasszikus tiszta étrendet követi: hat étkezésre elosztott szénhidrát, fehérje és zsír. Reggelire zabpehely, bogyók, mandulatej, tejsavófehérje és algás süti. Kipróbálnád egy napját? Próbáld ki az alább található programját.

zsamolyugras.jpg

Zsámolyugrás
Miután Ramirez felugrott a crossfit zsámolyra, leugrás helyett biztonságosabb utat választ: lelép, közben nyújt.

Ramirez
Crossfit edzése

 

 

Gyakorlat

Sorozat

Ismétlés

Felhúzás

1

50

Húzódzkodás

1

40

Elölguggolás

1

30

Tolódzkodás

1

20

Thruster rúddal

1

10

 Tipp:  Vedd lejjebb, ha sok lenne: 60 kg férfiaknak, 42,5 kg nőknek