Edzéssel a depresszió ellen!

Tudtad, hogy koncentrált testmozgással a levertség is legyőzhető?

 

Az „ép testben ép lélek” mondás ezennel tudományos bizonyítást nyert. A Translational Psychiatry című pszichiátriai folyóiratban közölt tanulmányban ugyanis bizonyítást nyert, hogy testmozgással és meditációval a depressziós tünetek csökkenthetők.

A New Jersey állambeli Rutgers Egyetemen végzett kísérletben nyolc héten keresztül 22 diagnosztizált depresszióban szenvedő, és 30 kiegyensúlyozott mentálhigiénéjű férfit és nőt vizsgáltak. A kísérlet során a résztvevők 30 perc meditációval kezdtek, majd 30 perc aerob gyakorlatot végeztek. Eközben azt az instrukciót kapták, hogy ha gondolataik a múltba kalandoznának, koncentráljanak a légzésre, hogy visszazökkenjenek a jelenbe. Ez a módszer állítólag segít a depressziós tünetektől szenvedőknek a fokozatos, egyik pillanatról a másikra történő tudatos figyelemirányításban. Tracey Shors, a Kollaboratív Idegtudományi Központ pszichológiai osztályának vezetője szerint: „A tudományos közvélemény egy ideje elismeri, hogy ez a koncentrációs technika is javíthat a kóros levertség állapotának leküzdésében.  Azt pedig már régóta evidenciának tekintik, hogy a testmozgás is enyhíthet az állapoton. A kísérlet újszerűsége abban rejlik, hogy úgy tűnik, az is megállapítható, hogy a kettő együttes alkalmazása viszont drasztikus változást idézhet elő a tünetek enyhítésében, valamint a szinkronizált agyműködésben.”

Számokban kifejezve a kísérlet eredményeként az állapítható meg, hogy a depresszióval kapcsolatba hozható tünetek mintegy 40%-kal csökkentek. Annak ellenére, hogy élete során legalább egyszer minden ötödik amerikai szenved a depresszió bénító hatásától, a legelterjedtebb kezelések még mindig gyógyszerek bevonásával zajlanak, amelyek mesterségesen idéznek elő kémiai változást az agyban. A kísérlet célja végső soron az, hogy a stresszes események kezeléséhez szükséges lelki „önvédelmi technikák” bizonyos mértékig megtanulhatók. „Azáltal, hogy megtanulják irányítani a figyelmüket miközben testmozgást végeznek, a depresszióval küzdő emberek újabb kognitív képességeket sajátítanak el, amelyek segítenek nekik a kívülről érkező információk feldolgozásában és súlyozásában,   valamint a múltból rájuk nehezedő emlékek rendezésében és kezelésében.”

Fontos: ha magadon vagy ismerősödön, családtagodon depressziós tüneteket tapasztalsz, bátran tájékozódj, és nem árt tudnod, hogy szakemberi segítséget kérni egyáltalán nem ciki, és egyáltalán nem jelenti azt sem, hogy rögtön a gyógyszerekhez kell nyúlni! Figyeljünk egymásra!

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary