9 hatékony zsírégető tipp

Ejtsünk néhány szót a zsírégetés táplálkozási és táplálékkiegészítőkkel kapcsolatos oldaláról! 

Az éltető víz

Német kutatók kimutatták, hogy két pohár hideg víz elfogyasztása ideiglenesen nagyjából 30%-al képes felgyorsítani az anyagcserét. Ez a hatás főként a norepinephrine szint megemelkedésének tulajdonítható.

Energizálj

Egyes energizáló italokról kimutatták, hogy képesek fokozni a zsíranyagcserét. Az Oklahomai Egyetemen végzett kísérletek során vizsgált 60 (vegyesen férfi és női) alanynál a diétájukat 200mg koffeint és 250mg EGCG hatóanyagú zöld tea kivonatot tartalmazó sportitallal egészítették ki 28 napig és átlagosan fél kg testzsírral többet fogytak a kiegészítők nélküli kontrollcsoporthoz képest.

Tejfehérje

A fehérjeturmixok fogyasztása étkezések között a nassolás helyett nem csupán az izomtömeg fokozására kiváló, hanem a zsírvesztésre is jótékonyan hat. Egy angol kutatatók által végzett kísérletben az alanyoknak adtak egy fehérjeturmixot 90 perccel a büférendszerű étkezés előtt, ennek következtében pedig jelentősen kevesebb ételt fogyasztottak, mint turmix nélkül. A tudósok ezt úgy magyarázták, hogy a tejfehérje megnöveli egyes étvágycsökkentő hormonok (cholecystokinin és glucogon peptide-1).

energiaital

Mondj nemet az édes ízekre

Még akkor is, ha sok mesterségesen édesített ital kalóriamentesnek látszik, de ha sokat iszol belőlük, negatívan befolyásolja a zsírégető programodat. Ha megérzed az édes ízt, az agyad kalóriabevitelre számít és arra is állítja be az anyagcserédet, és pont a várt, de hiányzó kalóriák miatt sokkal korábban fog jelentkezni az éhségérzet is – tehát összességében többet fogsz enni. Egyes kutatások kimutatták, hogy a szervezet az édes ízek illúziója miatt több inzulint bocsáthat ki, ami pedig csökkenti a zsírégetést és megnövelheti a zsírok eltárolásának reflexét.

Szójafehérje

A szójafehérje bizonyítottan zsírégető hatású. Egy 2008-as amerikai publikációban (Alabamai Egyetem) a kutatók összefoglalták, hogyan segíti a szójafehérje a zsírvesztést, az étvágy csökkentését és ezáltal a túlzott kalóriabevitelt. A tudósok a kísérletek során arra az eredményre jutottak, hogy napi 20 gramm szójafehérje izolátum fogyasztása három hónap alatt már mérhetően csökkentette a hastájéki zsírpárnákat.

Omega3

Sűríts

Amikor elkészíted a fehérje turmixot, tedd azt sűrűbbé úgy, hogy kevesebb vizet használsz hozzá. Ez segít csökkenteni az éhségérzetet a diétázás közben. A Purdue Egyetement (Nyugat-Lafayette, Indiana) az alanyok két shaket ittak, amik összetevőiben teljesen megegyeztek, de a sűrűbb turmix elfogyasztása után érezhetően, és hosszabb időre csökkent az éhségérzetük.

Fogyassz halat

A halak fogyasztása sok diétás étrendben javasolt, de az alacsony kalóriatartalmuk mellett leginkább az Omega-3 zsírsav tartalmuknak van pozitív élettani hatása. Ráadásként az Omega-3 zsírok – főleg sportolással egybekötve – képesek támogatni a testzsíroktól való gyorsabb megszabadulást. Ez természetesen azt jelenti, hogy az Omega-3 tartalmú táplálékkiegészítők hasonlóan jó hatást gyakorolhatnak a fogyókúrás diétánk eredményességére. Ezért javasolt napi 1-2 gramm halolaj reggel, délben és este.

Zöld tea

A jótékony "zöldség"

Számtalan kutatás mutatta már ki a zöld tea kivonatok hatékonyságát a zsíranyagcsere gyorsítását illetően. A vizsgálatok igazolták, hogy kivonatként az EGCG hatóanyag sokkal jobban képes hasznosulni, mint magából a zöld tea főzetéből. Érdemes ezért reggel és délután étkezés előtt nagyjából 500mg zöld tea kivonatot fogyasztani.

CLA

Ha további egészséges zsírsavakkal szeretnéd bővíteni a fogyókúrás diétádat, jó választás a CLA. A CLA, azaz a konjugált linolsav bizonyítottan támogatja a testzsírok feldolgozásának képességét fizikai aktivitás közben. A kutatások szerint a makacsabb hastájéki zsír eltüntetésében is sikeresen alkalmazható.