Tudod, mi az a ’power nap’?

Ha nem, ideje, hogy megtudd, mert jót tesz az izmaidnak!

 

Nem győzzük eleget hangsúlyozni, hogy az edzés és helyes táplálkozás mellett a pihenés és a regeneráció fontosságát nemcsak fitneszcéljaid elérése, legyen az fogyás vagy erősítés, de általános egészségmegőrzésed szempontjából is. A jó minőségű, kényelmes fekvőalkalmatosságon kívül azonban számtalan tényezője van a nyugodt, kiegyensúlyozott alvásnak. Ezúttal az angolul ’power nap’ elnevezéssel illetett rövid töltekező szieszta típusait vesszük górcső alá, amelyek megfelelő időzítéssel az éjszakai alvás remek kiegészítői lehetnek, és relatíve kevés idő alatt kellő energiát adhatnak a nap hátralévő részére. Hatékonyságukat azonban az ütemezés mellett egyéb paraméterek is erősen befolyásolják.

A SZUNYÓKÁLÁS TÍPUSAI

’Cat Nap’ azaz „a macskaszundi” (20 perc) — Ha már úgy érzed, erőid végén jársz, egy rövid szendergés nemcsak energiával tölt fel, de jelentősen javítja a közérzeted is.

„Az álompihi” (45 perc) — Ha a nap további részében szükséged van kreatív ötleteidre, érdemes 45 percet szakítanod a délutáni szunyára, hogy eljuss az REM-fázisig, és ébredés után tényleg valóra válthasd az álmaid.

Ezt ne! (60 perc) — Ha pihenés után is szeretnéd használni az agyad, ne menj 45 perc fölé, mert a végére zombi leszel.

6 TIPP A DÉLUTÁNI SZUNDIKÁLÁSHOZ

  1. Mikor? Ha teheted, időzítsd 1 és 3 óra közé, de lehetőleg ne 4 utánra.
  2. Mennyit? Legyen rövid! Lehetőség szerint 10-30 percet engedélyezz magadnak, de 45 perc fölé ne menj.
  3. Hol? Készíts magadnak egy háborítatlan kis zugot, ahol sötét van, és nem zavar semmi, senki.
  4. Mi a helyzet a kávéval? Igazuk van azoknak, akik azt tanácsolják, hogy bóbiskolás előtt guríts le egy kávét. A koffein ugyanis 20-03 perc múlva fog beütni, úgyhogy az ébresztés is meg van oldva. De azért állítsd be a telefonodat is.
  5. Hogyan? Fekve. Ülve ugyanis kétszer annyi idő alatt lehet elaludni.
  6. Tisztítsd ki az elméd! Ne hagyd, hogy az agyad folyamatosan pörögjön valamin. Lazíts! Ha kell, előtte írj egy listát a teendőidről, és főként győzd meg magad arról, hogy a pihenés igenis hasznos a számodra!

Kövess minket Facebookon is!

www.facebook.com/muscleandfitnesshungary