LÉPJ ELŐRE A LÁBEDZÉSEDBEN

Erősítsd meg a hátad, és enyhítsd a fájdalmait a falra-tett-láb felhúzással.

EZÉRT CSINÁLD
A hátsó lánc nagy izmai (a farizmok, a térdhajlítók és az alsó háti izmok) minden húzásban és döntésben nélkülözhetetlenek a mindennapi mozgások során. Ennek megfelelően megéri őket nagyon keményen edzeni, ehhez pedig igazán kiváló gyakorlat ez a románfelhúzás-változat. A gyakorlat során az előre dőlés közben az egyik lábat a falhoz kell nyomni. Ez a plusz mozdulat levesz egy kis terhet a hát izmairól, és többet tol a térdhajlítókra. Még a nagyobb súlyok sem kellenek, hogy ráérezz a gyakorlat ízére.

ÍGY CSINÁLD
Állj a falnak háttal, attól fél méterre egy kettlebellel vagy kézisúlyzóval a jobb kezedben. Emeld fel a jobb lábadat, és óvatosan nyomd a falnak - eközben érezned kellene, hogy összehúzódik a térdhajlítód. Tartsd egyenesen a hátad és dőlj előre csípőből, enyhén hátra tolva a csípődet, és a falnak tolva a lábadat. Engedd le a kézisúlyt vagy kettlebellt a boka vonaláig, majd emelkedj vissza kiindulóhelyzetbe. Minden ismétlést végezz el egy oldalra és csak utána cserélj.

TECHNIKA
A falon tartott láb térdhajlítójának meg kell feszülnie előre dőléskor.