Az oldalon történő látogatása során cookie-kat (“sütiket”) használunk. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Az oldalon történő továbblépéssel elfogadja a cookie-k használatát. További információk.

2021. május 19.

piros 2021 03

7 BUTA HIBA, AMIT MESSZE KERÜLJ EL

Ebben a hónapban nem egy mozdulatot javítunk ki, hanem a gondolkodásmódon csiszolunk.


Mindig látunk olyanokat, akiknek az edzése nem sokat ér. Persze jó szándékkal teszik, amit tesznek – túl nagy fókusz a „tükör” izmokon, kevés saját súlyos gyakorlat – de ez könnyen többszáz elpazarolt edzésórát jelenthet. Íme hét nagy hiba, amit próbálj kerülni.

1. SZÁMÚ HIBA: NINCS EDZÉSTERV
Nem számít, hogy egy papírra vésed le, feltöltöd a felhőbe, vagy csak megjegyzed. Edzésterv nélkül az edzésed esetleges és intenzitásmentes lesz, kevés haszonnal, már ha lesz is egyáltalán haszna.

2. SZÁMÚ HIBA: ELHANYAGOLNI A SAJÁT SÚLYT
Nem tudsz annyi fekvőtámaszt, amennyi fekvenyomás megy a testsúlyoddal? Erőltesd az előbbit. „A legnagyobb relatív erővel a tornászok és a birkózók bírnak, akik a saját súlyukkal dolgoznak sokat,” mondja a Carolina Panthers vezető erőnléti edzője, Joe „Big House” Kenn. „Ha valaki a csapatunkban tud húzódzkodni, mindig azt ajánljuk neki a gépes gyakorlatok helyett.”

3. SZÁMÚ HIBA: MINDEN SZETTET BUKÁSIG TOLSZ
Ha mindig a teljes izomfáradtságra mész, korlátozod a sikert, kiéghetsz fejben és megsérülhetsz. Általában egy vagy két szettnél több ne menjen bukásig gyakorlatonként.

4. SZÁMÚ HIBA: NINCS MOBILITÁS ÉS ERŐ-ÁLLÓKÉPESSÉG
Ezek az összetevők nélkülözhetetlenek egy átgondolt edzéstervhez. A mobilitásért nyújts, dinamikusan az edzés előtt, statikusan utána, a pihenőnapokon pedig jóga vagy pilates segíthet. Az erőállóképességért illessz be az edzéseid végére heti háromszor HIIT egységet vagy köredzést (gyakorlat gyakorlat után, pihenő nélkül).

5. SZÁMÚ HIBA: TÚLPIHENÉS
Az súlyemelőktől eltekintve, egy percnyi pihenő a szett után elég kellene, hogy legyen, és az intenzitást is megtartja. „Egy óra alatt végezned kellene a bemelegítéssel, levezetéssel és egy jó erősítéssel.” - mondja Jason Ferruggia (Renegade Strength and Conditioning).

6. SZÁMÚ HIBA: TÚLZOTTAN FIGYELSZ A STRANDIZMOKRA
A strandizmok erőltetése (mell, has, bicepsz, comb) egyenlőtlenséghez és sérüléshez vezet. „Dolgozz a hátsó láncon is – delták, térdhajlítók, alsó hát, nyak.” - mondja Kenn. Végezz kettlebell-lendítéseket, román felhúzásokat, térdhajlításokat és evezéseket.

7. SZÁMÚ HIBA: TÚL SOK A KIZÁRÓLAG TÖRZSGYAKORLAT
A törzs erősítéséhez elegendő egy-két célzott gyakorlat (alkartámasz, hasprés, halott bogár) a többi gyakorlat közé. Nagyszerű a törzsnek a guggolás, a fej fölé lökés állva, a döntött törzsű evezés és a török felállás is.

 

 

5 módja a testzsírszázalék mérésnek

Manapság számos módon meg lehet határozni az emberek testzsír-százalékát, mi megmutatjuk, hogy melyikeket érdemes kipróbálni.

Izmok a filmvásznon 7

Sorozatunk utolsó "izma" a filmvásznon, DAVE BAUTISTA. Brutális testfelépítésével kiérdemelné a mindenkori első helyet, ha ez egy verseny lenne..., de nem az.

A LÁNGELME

 

Arnoldot a versenytársai feletti szellemi fölénye tette a legnagyobbá.

Izmok a filmvásznon 6

A következő filmcsillagunk BRIE LARSON, aki mindent megtett azért, hogy megkapja a Marvel Kapitány címszerepét.

Jenny elsöpri az ellenállást

Mikor épp nem zombik ellen harcol, a Netflixes sorozat Van Helsing sztárja JENNIFER CHEON GARCIA, a taekwondo fekete övére hajt.

Izmok a filmvásznon 5

Mialatt a Farkas szerepére készült, HUGH JACKMAN olyan elszántan dolgozott az izmai fejlesztésén, hogy az edzőjét még a családi nyaralásra is magával vitte.

Az edzőterem mindenkié! – Találd meg a legjobb helyed!

A konditerem nem nekem való.”  Mit kezdjek én ott magammal?” „Olyan esetlennek érzem magam, nem tudom használni a gépeket.” „Zenére mozogni mások előtt? Kizárt!”

Izmok a filmvásznon 4

Következő hírességünk DAVID HARBOUR, aki igazán nagyot alkotott a testével, hogy felkészüljön a Hellboy 2019-es remake-jére.

Csuklófájdalom

Az erős, de rugalmas csukló messzire röpíthet, ha a legtöbbet szeretnéd kihozni az edzésekből.

Izmok a filmvásznon 2

Folytatjuk a filmsztárokat bemutató sorozatunkat. Következzék DWAYNE JOHNSON, aki elárulja, hogyan készült a Hercules címszerepére.

Image
Muscle & Fitness magazin, minden ami testépítés, fitnesz, erőemelés vagy crossfit.