Kemény szántolás

A nyáron se hagyd leromlani az állóképességed. Ezzel a szántolásgyakorlattal szinten tarthatod.

Mi is ez?
A szántolás során egy súlyokkal megpakolt szánt tolsz el egyik pontból a másikba, majd visszahúzod azt a kiindulási pontra.

Ezért csináld
Ez a tolás-húzás kombinált gyakorlat felpörgeti a pulzusszámod, továbbá a tolás némi izomzatot is épít a fenék- és combtájékra, a húzás viszont a karon és háton teszi ugyanezt.

Így csináld
Köss egy kötelet (vagy láncot) a szánra, majd teljes erőből kezd el tolni a szánt, amíg a kötél ki nem feszül. Ezután sprintelj vissza a kötél elejéhez, fordulj meg, és a kötéllel húzd vissza a szánt. Ha megvagy, készülj fel a következő körre.

Hogyan csináld?

Szántolás-húzás
Útmutató: Az első kört súly nélkül végezd. A 2–5. kör során minden körben a 7–21 kg-mal (fittségedtől függően) növeld a súlyt. A 6–9. kör során minden körben 7–21 kg-mal csökkentsd a súlyt. Az utolsó kört ismét súly nélkül csináld.

Gyakorlat               kör
Szántolás-húzás    10

Hajlítsd be!
Ne nyújtott karral told a szánt. Inkább hajlítsd be, tartsd a tested mellett, a vállad legyen fix és lábból told.